2021. gadā “Daugavpils satiksme” pirmajā no kopumā četriem iepirkumiem centās iepirkt 12 jaunus tramvajus, tādā veidā cerot nomainīt savu veco Krievijā ražoto tramvaju parku. Iepirkumi neizdevās viens pēc otra līdz laika bija palicis pavisam maz – Eiropas Savienības līdzfinansējums bija jāapgūst līdz 2023. gada beigām.

Reklāma

Kaut gan iepirkumam pieteicās tikai viens kandidāts, "Daugavpils satiksme" 2022. gada septembrī piekrita "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" un čehu "Pragoimex" kopīgajam piedāvājumam, kas paredzēja Daugavpilij izgatavot četrus jaunus tramvajus, katram maksājot 1,8 miljonus eiro. Kavēšanās lika samazināt iepērkamo tramvaju apjomu.

Summa ir par 400 000 eiro lielāka nekā tajā pašā laikā teju identiskus tramvajus "Pragoimex" piegādāja Čehijas pilsētai Olomoucai. Uzņēmumi lielo summu argumentē ar inflācija, karu Ukrainā un īpašo Daugavpils tramvaju specifikāciju. Tāpat tiek apšaubīta arī "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" spēja sakomplektēt 50% no jaunajiem tramvajiem, kā to paredz iepirkuma dokumentācija. 

Vai darījumā varam runāt par korupciju, "Daugavpils satiksmei" vienojoties ar "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcu"? Iepirkuma kritiķi norāda, ka lielu lomu jebkurā pilsētas iepirkumā spēlē pilsētas mērs Andrejs Elksniņš, kurš ne reizi vien bijis apsūdzēts nelikumībās. 

KLAUSIES:

Eiropas Savienības finansēts. Paustie viedokļi un uzskati atspoguļo autora(-u) personīgos uzskatus un ne vienmēr sakrīt ar Eiropas Savienības vai Eiropas Izglītības un Kultūras izpildaģentūras (EACEA) viedokli. Ne Eiropas Savienība, ne EACEA nenes atbildību par paustajiem uzskatiem.