Auditā, kas veikts Liepājas šosejas posmā, kur jūnija beigās notika vairāki smagi ceļu satiksmes negadījumi, konstatēti redzamībai traucējoši zāles un krūmu apaugumi, intervijā Latvijas Radio sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks.
"Pirmā informācija, kas novērota posmā, apstiprinājās – ceļš ir labā stāvoklī un arī ceļa aprīkojums ir samērā labs, tomēr izgaismojās viena problēma – vairākās vietās ir daudz apaugumu – nenopļauta zāle ceļa malās, krūmi. Līdz ar to vairākos ceļa posmos samazinās redzamība," skaidroja Aksenoks. Viņš papildināja, ka redzamībai ir jābūt vismaz 300 metriem. "Varbūt ir pirmais iespaids, ka ceļš ir taisns, bet ir nelieli pauguri, līkumi un varbūt tas arī vadītājam rada maldīgu iespaidu, ka ceļš ir labs, pietiekami taisns, ir labs asfalts, gan jau paspēšu noreaģēt," minēja Aksenoks.
Melnā statistika jeb avārijas ar bojāgājušajiem palielinās tieši labos laika apstākļos, vasarā. "CSDD ir izveidota ekspertu grupa, kas dodas uz smago ceļu satiksmes negadījumu vietām un izvērtē to iemeslus. Viens no secinājumiem – starp galvenajiem avāriju iemesliem ir tieši cilvēciskais faktors, piemēram, vadītāja pārgalvība, nogurums, pieredzes trūkums," sacīja Aksenoks.
Tāpat viņš minēja, ka negadījumu iemesls ir agresīva braukšana. "Latvijā diemžēl braucam ļoti ātri, un satraucoši ir tas, ka Latvijas sabiedrībā ir lojāla attieksme pret ātruma pārsniegšanu. Mēs asi vēršamies pret vadītājiem pie stūres reibumā, bet par ātrumu liekas, ka mazliet var. Savukārt, ja kāds brauc ar atļauto ātrumu, tad izveidojies priekšstats, ka viņš kavē satiksmi, pēc kā sākas nepamatotas apdzīšanas," norādīja Aksenoks.
Viņš uzsvēra, ka atbilstoši pētījuma datiem tikai 29% autovadītāju ievēro atļauto braukšanas ātrumu, bet 15% ātrumu pārsniedz par vairāk nekā 13 kilometriem stundā.
CSDD audita ziņojums ir sagatavots un nodots VSIA "Latvijas valsts ceļi", kas to bija pasūtījusi.