Ar ko portāls "lasi.lv" izceļas latvisko interneta mediju vidē – saruna ar akciju sabiedrības "Latvijas Mediji" digitālā satura un projektu direktoru Armandu Slokenbergu.

Ko "Latvijas Mediji" un portāls "lasi.lv" piedāvās lasītājiem nākamajā gadā?

A. Slokenbergs: Kopš darba sākuma šī gada 16. maijā portāla "lasi.lv" pirmo mēnešu uzdevums bija pieteikšana tirgū un iepazīstināšana gan ar nosaukumu, gan ar saturu un koncepciju, kas piedāvā praktisku un noderīgu oriģinālsaturu, kas balstās uz "Latvijas Avīzes" un "Latvijas Mediju" izdoto žurnālu saturu, ar spēcīgu patriotisma noti. Bet tieši nekonkurējot ar Latvijas ziņu portāliem. Tam paredzēts portāla tematiskais iedalījums – sadaļas "Māja, ģimene", "Dārzs, daba", "Mednieks, makšķernieks", "Saimnieks, uzņēmējs" un citas. Mēs necenšamies pārsātināt portālu ar informāciju, koncentrējamies uz mums zināmo lasītāju, piedāvājot viņam galveno – ziņas, viedokļrakstus, intervijas iecienītu žurnālistu izpildījumā. Piedāvājot to visu digitālajā vidē, mēs vēršamies gan pie esošajiem lasītājiem, gan arī pie jauniem, piemēram, piedāvājot rakstu audioversijas tiem, kuriem raksturīgs aktīvs dzīvesveids un kuriem ir mazāk laika lasīt, bet kas ir gatavi klausīties rakstus, braucot mašīnā vai, piemēram, strādājot dārzā.

Pirmo izvirzīto mērķi – sasniegt 100 tūkstošu unikālo apmeklētāju slieksni – portāls sekmīgi izpildīja šī gada augustā. 

Tas liecina, ka veidojas savu lasītāju grupa un iepazīšanās posms ir bijis sekmīgs.

Portāls jau sākumā tika veidots kā tiešsaistes medijs abonentiem, un šobrīd tiek sperts nākamais solis, piedāvājot produktu abonentiem. "Latvijas Mediju" drukas izdevumu lasītāju iespējas tagad paplašinās – var turpināt lasīt drukātos izdevumus, bet var arī turpmāk to lasīt telefona, planšetes vai datora ekrānā, kā nu kuram ērtāk, iegūstot vēl papildu saturu no citiem žurnāliem. Šādi sanāk tāds kā "trīs vienā" piedāvājums – drukātie mediji digitālā formā, paplašināts ikdienas un citu izdevumu saturs portālā un vēl arī iespēja abonēt noteiktu tēmu, piemēram, dārza padomus.

"Latvijas Mediji" digitālā satura un projektu direktors Armands Slokenbergs.

Kas nosaka to, ka visi populārie Latvijas portāli pakāpeniski, bet neatlaidīgi pāriet uz maksas versijām?

To nosaka vairāku faktoru kombinācija. Pirmais – reklāmas ienākumi vietējā tirgū kļūst arvien mazāk pieejami, jo reklāmdevēji migrē uz lielajām starptautiskajām platformām – "Google", "Facebook" un citām. Tādējādi tā reklāmas tirgus daļa, par kuru konkurē vietējie mediji, vai nu neaug, vai pat sašaurinās. Šāda situācija digitālo informācijas produktu ražotājiem atstāj divas izvēles – vai nu doties maksimālas "klikšķu" ģenerēšanas virzienā, vienlaikus cenšoties atkarot reklāmas tirgus daļu, vai arī rūpēties par ērtu, kvalitatīva satura patēriņu, bet noteikt abonēšanas maksu. Kā redzam, šādu izvēli nu jau sāk piedāvāt arī starptautiskās platformas – arī "Facebook".

Vai daļa satura portālā "lasi.lv" paliks bezmaksas?

Jā. Pirmkārt, ziņas, jo tās ir pieejamas daudzos kanālos. Taču mūsu oriģinālmateriāli – viedokļraksti, pētnieciskie materiāli, kā arī praktiskie un hobiju raksti būs pieejami tikai abonentiem. Abonentiem tiks nodrošināta arī ērtāka satura lietošana – mazāk reklāmu, ērtāks rakstu izkārtojums, labāka portāla funkcionalitāte.

Vai "lasi.lv" jau šobrīd ir lielākais hobijiem veltītais portāls Latvijā?

Nezinu, vai šobrīd jau lielākais, taču atsevišķās satura nišās šobrīd esam interesantākais un pilnīgākais portāls. Man šķiet, ka dārzkopības, praktisko padomu, medību jomā "lasi.lv" jau šobrīd ir spēcīgākā vietne.

Kāds ir portāla satura dalīšanas e-žurnālos – "Latvijā, pasaulē", "Māja, ģimene", "Dārzs, daba", "Mednieks, makšķernieks" un citos – mērķis?

Šāds dalījums lielā mērā atspoguļo mūsu drukāto izdevumu saturu un palīdz pie tiem radušajiem lasītājiem orientēties. Katram no šiem tematiskajiem e-žurnāliem pretī ir kāds no drukātajiem izdevumiem, kura saturs šajā žurnālā tiek pamatā atspoguļots. Arī abonējot drukātos izdevumus, šogad tiek piedāvātas vairākas abonēšanas iespējas – tikai drukāto izdevumu, tikai digitālo vai arī abus kopā. Abonējot "Latvijas Avīzi" kopā ar digitālo izdevumu, komplektā tiek saņemts visu sešu tematisko e-žurnālu saturs, tātad – arī vairāku žurnālu saturs. Tas ir mūsu šī gada abonēšanas kampaņas izdevīgākais piedāvājums.

Kā funkcionēs "lasi.lv" abonēšanas produkti – nedēļas, gada un 50 rakstu piedāvājums?

Tie izveidoti, balstoties uz iepriekšējo pieredzi, un radīti, lai atvieglotu un vienkāršotu izvēli. 

50 rakstu piedāvājums būtībā ir iepazīšanās produkts – ņem, lasi par jebkuru tēmu un izlem, vai tev šāds saturs patīk. 

Otra lasītāju grupa, kuriem šāds piedāvājums varētu šķist pievilcīgs, ir lasītāji, kurus interesē ļoti šaura, specifiska tematika, piemēram, vēsture vai arī kāds konkrēts autors. Gada abonements ir finansiāli visizdevīgākais. Nedēļas vai faktiski četru nedēļu abonementa priekšrocība ir dalīti maksājumi, tātad nav jāmaksā visa summa uzreiz, un viegla iespēja atteikties no abonementa, ja saturs neapmierina.

Aptauja

Par kuru tēmu LASI.LV vēlētos uzzināt un lasīt vēl vairāk?

Ar ko "lasi.lv" atšķiras kopējā digitālo mediju piedāvājumā Latvijā?

"Latvijas Mediji" kopumā un portāls "lasi.lv" rksturojami kā latviski un patriotiski valstī notiekošo procesu atspoguļotāji. Vēl "lasi.lv" pārējo portālu vidū izceļas ar izkoptu latviešu valodu – ne velti "Latvijas Avīze" saņēmusi vairākas Valsts valodas centra balvas. Lasītājiem, kuri pieraduši pie interneta mediju ne visai augstajiem valodas standartiem, tas varētu būt patīkams pārsteigums.

Jautājums lasītājam

Par kuru tēmu LASI.LV vēlētos uzzināt un lasīt vēl vairāk?

Par kuru tēmu LASI.LV vēlētos uzzināt un lasīt vēl vairāk?
0/280

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.