Līdz ar sacīkšu brīnumbērna Maksa Verstapena ienākšanu "Formula 1" sacensību konkurencē Nīderlande piedzīvojusi īstu intereses uzliesmojumu par šo azartisko motorizēto sporta veidu.

Reklāma

Kaislība

Pieaugošu interesi par Pirmo formulu pēdējā laikā ir pieredzējušas daudzas valstis. Pa daļai tas ir saistīts ar straumēšana, servisa "Netflix" dokumentālo seriālu "Drive to Survive", kura pirmo sezonu, kā liecina šogad apkopotā statistika, noskatījušies gandrīz septiņi miljoni skatītāju. Tomēr Nīderlandes jūtas pret "Formula 1" ir daudz spēcīgākas, kopš trasē parādījusies jauna vietējā zvaigzne. Makss Verstapens, lai gan viņam ir tikai 25 gadi, guvis ievērojamus panākumus "Formula 1" sacensībās. Verstapena spēja pārspēt ilggadējos F1 grandus, tostarp – čempionu Luisu Hamiltonu, ir modinājusi nīderlandiešu nacionālo lepnumu un nodrošinājusi aizvien jaunus līdzjutējus Pirmajai formulai. 

Mediju kompānija "NOS" ziņo, ka 2021. gadā F1 sacīkšu Nīderlandes posmu noskatījušies vairāk nekā trīs miljonu iedzīvotāju. 

Pavisam nesen – pagājušajā nedēļas nogalē – vairāk nekā 300 tūkstošiem skatītāju bija iespēja atkal vērot Pirmās formulas sacīkstes klātienē, Zandvortas trasē. Un arī šoreiz Verstapens nelika vilties, uzvarēdams šajā sacīkšu posmā trešo gadu pēc kārtas.

Slavas zenītā

2021. gadā Makss kļuva par pirmo nīderlandiešu F1 sacīkšu braucēju, kurš ieguvis pasaules čempiona titulu. Nākamajā gadā viņš šo titulu ieguva atkārtoti.

Līdz ar "Formula 1" popularitātes kāpumu sacensību dienās Nīderlandes bāri un kafejnīcas ir pārpildīti ar faniem, kas tērpušies oranžas krāsas apģērbā, šādi izsakot savu atbalstu Verstapenam.

Nīderlandes posma atgriešanās "Formula 1" čempionāta kalendārā pēc ilgāka pārtraukuma jau pati par sevi apliecina Verstapena lielo ietekmi. Zandvortas trase, kā likums, ir skatītāju pārpilna, un fani sagaida, ka Nīderlandes himna tiks atskaņota divreiz: pirms sacensību sākuma un otro reizi – svinot Verstapena uzvaru. 

Savukārt nīderlandiešu studenti aktīvi piesakās par sacensību brīvprātīgajiem, cerot, ka vismaz uz brīdi būs iespēja redzēt Verstapenu trasē. 

Protams, visi ir tērpušies oranžā un bruņojušies oranžas krāsas karogiem – oranžs ir Nīderlandes nacionālā krāsa.

Atpazīstama reklāmas seja

Arī man, šo rindu autorei, interese par Pirmo formulu ir radusies tikai pēdējā gada laikā, dzīvojot Nīderlandē. Tomēr jau iepriekš, uzturoties šajā valstī, nācās secināt, ka Maksu Verstapenu atpazīst ikviens. Viņa seja ir visur: veikalos – reklamējot enerģijas dzērienus, pieturās – reklamējot bezalkoholisko alu un, ja sacīkšu dienā sanāk iet garām kādam sporta bāram, ir grūti nedzirdēt Verstapena vārdu, kurš tiek daudzkārt atkārtots sporta norišu komentāros. Daži Nīderlandes laikraksti jau ir nodēvējuši Verstapenu par neoficiālo valsts vēstnesi sporta pasaulē.

Uzņēmumi Nīderlandē ir gatavi maksāt daudz, lai varētu izmantot Maksa seju reklāmā. Arī sacīkstēs uz viņa mašīnas var redzēt uzlīmes "Jumbo", "Heineken" un "G-Star RAW", kas visi ir Nīderlandes zīmoli. Reklāmdevējiem sava vārda saistīšana ar Verstapenu ir stratēģisks solis. Tomēr līdz ar braucēja popularitāti aug arī summa, kas tiek prasīta par piedalīšanos reklāmās. Šā iemesla dēļ "Jumbo", viens no lielākajiem veikalu tīkliem Nīderlandē, paziņojis, ka nākamgad ar Verstapenu vairs nesadarbosies.

Tepat, Eiropā.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.