Jau šajā sestdienā startē vecā labā "Latvijas Gada auto" sacensība, bet vēl pēc pāris dienām arī otrs autokonkurss – "Latvijas e-auto".

Redzēt gan no "Latvijas Gada auto" pirmā posma varēs maz – ja nu vienīgi plksten 10 pie lielveikala "Mols", kur pirms testa braucieniem pulcēsies konkursa žūrija un mediju pārstāvji. Šo vietu veikala stāvvietā atrast viegli – karogi tie paši jau sen pazīstamie. Brauciena maršruts Ropaži–Mālpils–Sigulda–Rīga. Atgriešanās laiks plkst. 18.

Vecais konkurss – bez īpašām izmaiņām

Sacensībai pieteikto auto skaits kā parasti pavasarī vēl neliels – knapi desmit. Auto firmu pārstāvjus var saprast, jo konkursā skaitās piedalījies un balsojumā uz uzvaru pretendē arī tie, kas savu parādi sāk rudens lielajos četru dienu testos.

Žūrija bez lielām izmaiņām. 

Nu jau vairākus gadus tās kodolu veido trīs lielu autoparku – "Latvijas valsts meži", "Latvenergo", "TET" – veidotāji un vadītāji Jānis Bite, Andris Valdemārs un Jānis Rapa. 

Skaidrs, ka auto ekspluatācijas īpašību vērtēšanā viņi ir stiprāki par jebkuru žurnālistu. Un nav pārlieku uz elektropiedziņu tendēti, kā ar dažiem maniem amata brāļiem gadās. Turklāt viņu klātbūtne pievelk dīlerus, jo šie lielsaimnieki ik gadus rīko savus vērienīgus iepirkuma konkursus. Un tajos uzvarēt tirgotājiem gribas vēl vairāk nekā "Gada auto" balsojumos.

Tātad – "Gada auto 2025" startē šonedēļ, bet pirmās atsauksmes varēs lasīt vēl pēc nedēļas. Savukārt jaunumus aptaustīt un izmēģināt gaitā varēs tradicionālajā "Pielaiko savu auto" dienā – 31. augustā.

Ar elektrību – uz Igati

Šī gada jaunums "Latvijas e-auto" gaitu sāk dažas dienas vēlāk – otrdien, 14. maijā. Darbdienā, tātad arī nepārprotami nav uz plašas publikas klātbūtni orientēts. Sevišķi tā pirmā daļa, kas notiks Biķernieku trasē. 

Un citādi jau laikam nemaz nevar un nedrīkst – šo elektroauto piedāvāto superdinamiku uz ielas vai koplietošanas ceļos nemaz nedrīkst mēģināt.

 Tādēļ – līdz plkst. 12 Biķernieki.

Tad dalībnieki rātnā kolonnā dosies uz Igates pili, kur ziņkārīgo iespēja tos redzēt būs daudz lielāka. Ierašanās šajā skaistajā vietā ap plkst. 14. Vēl pēc pauzes, bet – līdz plkst. 18 individuāli testi skaistajos apkārtnes līkloču celiņos. Tad starts atceļam uz Rīgu.

Elektriskajam konkursam pieteikto automobiļu jau pavasarī daudz. Un gan vizuālo, gan tehnisko žilbinājums neatvairāms. Un cenas – no "tikai" drusku virs 20 tūkstošiem par "Citroen C3-e" un "GWM Ora 3" līdz pat sešciparu skaitļiem, bez kuru izcīnīšanas biznesa džungļos par elektrisku "Maseratti" var tikai sapņot.

Arī žūrija šajā konkursā gan lielāka, gan, kā saka, raibāka nekā tradicionālajā "Gada auto". Interesanti taču – auto tehniskās zinātnes dižprofesoram Andrim Dambim līdzās skatuves mākslinieki Andris Daugaviņš, Normunds Rutulis... Finansisti, apdrošinātāji. Dāmas, kuru jau vairākus gadus pietrūkst otra konkursa žūrijā. Un digitālo mediju zvaigznes, kuras ik dienas redzam ekrānos un dzirdam radio. Cerams, ka viņi nodrošinās gaidāmo spilgto iespaidu pietiekami skanīgu apspriešanu un atspoguļošanu. Tieši tas savu jauno auto meklējošam latvietim visvairāk vajadzīgs no jebkura konkursa.

Uzziņa

Elektroauto pirmā testa dalībnieki

⁠Audi Q4 e-tron

⁠Audi Q6 e-tron

Audi SQ8 e-tron

BMW i5

⁠Citroen e-c3

Cupra Born

⁠Ford Mustang Mach-E

GWM ORA 03

Honda e:Ny1

Hyundai Kona Electric

⁠Hyundai Ioniq 5 N

Hyundai Ioniq 6

KIA EV6

KIA EV9

KIA e-Niro

Maserati

Mercedes-Benz EQB

Mercedes-Benz EQE SUV

⁠Mercedes-Benz EQS SUV

⁠Nissan Ariya EVOLVE+

Peugeot e-3008

Porsche Taycan

Renault Scenic E-Tech

⁠Subaru Soltera

Škoda Enyaq

Volkswagen ID.4

Volkswagen ID.7

Volvo EX30

Aptauja

Par kuru tēmu LASI.LV vēlētos uzzināt un lasīt vēl vairāk?

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.