Pirms 70 gadiem Korejas kara gaitā ASV Gaisa spēki sadarbībā ar izlūkdienestiem sāka operāciju "Moolah" (skaidras naudas apzīmējums amerikāņu slengā), kuras mērķi bija iegūt jaunāko padomju reaktīvo iznīcinātāju "MiG-15".

1953. gada 27. aprīlī. Miljonu par lidmašīnu

Korejas kara laikā PSRS šos lidaparātus lielā skaitā piegādāja Ziemeļkorejai, turklāt frontē tos izmantoja ne tikai ziemeļkorejiešu un ķīniešu lidotāji, bet arī ap pieci tūkstoši PSRS kara aviācijas pilotu un tehnisko darbinieku, kas karadarbībā piedalījās neoficiāli. "MiG-15" vairākos parametros izrādījās pārāks pār amerikāņu un viņu sabiedroto lidaparātiem, tādēļ nobrieda plāns sameklēt pārbēdzēju, apsolot 50 tūkstošu dolāru atlīdzību tam pretinieka lidotājam, kurš pārbēgs uz Dienvidkoreju kopā ar visu jauno lidaparātu darba kārtībā. Pirmajam pārbēdzējam atlīdzība bija paredzēta dubultā – 100 tūkstoši dolāru, kas mūsdienu ekvivalentā bija teju miljons. 27. aprīlī vēsts par piedāvājumu no 14 radiostacijām tika noraidīta īsviļņu diapazonā ķīniešu, korejiešu un krievu valodā. Nākamajās dienās bumbvedēji Ziemeļkorejā izkaisīja arī līdzīga satura skrejlapas. Pārbēdzējiem apsolīja politisko patvērumu un nodrošinātu dzīvi, viņu vārdus uz mūžu paturot slepenībā. Korejas karš noslēdzās ar pamieru tā paša gada 27. jūlijā, un līdz tam neviens pārbēdzējs neuzradās. Tomēr operācija "Mūla" nebija gluži neveiksmīga. Nākamajā nedēļā pēc piedāvājuma izsludināšanas neviens "MiG-15" debesīs netika manīts. Vēlāk tie atgriezās, taču amerikāņu lidotāji ziņoja par pamatīgu kritumu pretinieka pilotu kvalifikācijā. Gaisa kaujās nu pārsvarā piedalījās slikti apmācītie ķīniešu un ziemeļkorejiešu lidotāji, kuri par līdzvērtīgiem uzskatīti netika.

Acīmredzot PSRS politiskā un militārā vadība nebija gluži droša par savu pilotu ideoloģisko noturību un iepriekšējā skaitā tie vairs kaujās nepiedalījās. 

Starp citu, amerikāņi pie "MiG-15" tomēr tika, bet jau pēc kara beigām – kāds ziemeļkorejiešu lidotājs pārbēga uz Dienvidkoreju 1953. gada 21. septembrī. Ziemeļkorejiešu leitnants to izdarīja, pat nezinot par izsludināto atlīdzību.

Zemgalietis, 1923. gada 27. aprīlī

Ielu trotuāru stāvoklis tagad pilsētā daudz ielās gluži neciešams. Pagājušā rudenī izlabotie caurumi no ziemas iespaida atkal iziruši un bedru ir tik daudz, ka grūti paiet, sevišķi naktī un arī lietainā laikā, kad visas bedres pielijušas. Redzams, ka namsaimniekiem visā drīzumā būs atkal trotuāri jāizlabo, bet nu viņiem būs piedzīvojumi un tie pielūkos, kā izlabošana izdarāma, lai tā arī ilgāku laiku izturētu.