Sākoties vasaras sezonai, Rīgā palielinās tūristu skaits un aktivizējas galvaspilsētas nakts dzīve. Iedzīvotājiem un tūristiem kļūst aktuāls nakts sabiedriskais transports. Rīgas satiksme pašlaik izvērtē, vai autobusi varētu kursēt arī naktīs, vēsta “360TV ZIŅneši”.

Ziņnešu aptaujātie Rīgas iedzīvotāji un tūristi visi kā viens uzskata, ka sabiedriskais nakts transports galvaspilsētā ir nepieciešams. Kāds tūrists no Turcijas saka: “Es esmu bijis daudzās Eiropas valstīs. Piemēram, Prāgā tramvajs vienmēr kursē līdz rītam. Nakts sabiedriskais transports ir pieejams Vācijā, arī Ungārijā, Budapeštā, un daudz kur citur. Ja jūs gribat, lai Rīga ir dzīva pilsēta, jums nepieciešams nodrošināt transportu. Tas piesaistīs cilvēkus, viņi apmeklēs pasākumus, klubus, bārus, jo sabiedriskais transports vienmēr ir lētāks par taksi.

Arī rīdzinieki Valters un Kristaps ieceri atbalsta: "Es domāju, ka nakts transports jauniešiem ir nepieciešams, jo naktī ielas nav tik drošas. Būtu daudz labāk, ja būtu sabiedriskais transports."

Bija laiki, kad Rīgā naktī reizi stundā kursēja dežūrtramvaji. Pēc tam bija nakts autobusi. Bet pasažieru skaits nakts reisos, gadiem ejot, saruka. Tāpēc beigu beigās kā galvaspilsētas nakts transports tika ieviesti mikroautobusi, kurus pirka ārpakalpojumā. Savukārt, iestājoties pandēmijai, naktīs pārstāja kursēt arī tie. Tagad autobusi, tramvaji un trolejbusi beidz darbu krietni pirms pusnakts.

Nakts transports vienmēr esot bijis dotējams pasākums. Tā izmaksas ir atkarīgas no reisu skaita un arī kursēšanas dienām. Piemēram, nakts autobusus varētu palaist tikai nedēļas nogalēs. Bet tik un tā, tas būšot daudz dārgāk, nekā varēs iekasēt biļetēs. Turklāt, problēma esot ne tikai naudā, bet arī darba roku trūkumā.

Plašāk skaties video: 

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.