Eiropas Datu aizsardzības kolēģija (EDPB) pieņēmusi saistošu lēmumu, kura rezultātā "Facebook" un "Instagram" māteskompānijai "Meta" tiks aizliegts izmantot lietotāju personas datus mērķētai reklāmai.

Reklāma

EDPB pagājušajā nedēļā publiskotajā paziņojumā teikts, ka aizliegums būs spēkā visā Eiropas Ekonomikas zonā.

EDPB norādīja, ka šāds lēmums pieņemts pēc Norvēģijas datu regulatora pieprasījuma, kas šī gada sākumā 

noteica aizliegumu sūtīt "Facebook" un "Instagram" lietotājiem mērķētas reklāmas, pamatojoties uz viņu personas datiem, kurus sociālo mediju platformas apkopo bez viņu skaidras piekrišanas.

EDPB lēmums liek Īrijas datu regulatoram, kura kompetencē ir "Metas" darbība Eiropā, divu nedēļu laikā veikt galīgos pasākumus šajā jautājumā. Paredzēts, ka aizliegums stāsies spēkā nedēļu pēc tam.

EDPB paziņojumā teikts, ka "Meta" tikusi informēta par EDPB lēmumu un norādījusi, ka kompānija plāno lūgt piekrišanu personas datu izmantošanai mērķtiecīgu reklāmu izvietošanai. "EDPB ņem vērā "Metas" priekšlikumu kā juridisko pamatu izmantot uz piekrišanu balstītu pieeju," ziņo EDPB un norāda, ka tas tiek izvērtēts.

"Facebook" 2022. gada beigās Eiropā bija aptuveni 300 miljoni regulāro lietotāju, bet visā pasaulē aptuveni divi miljardi. Eiropieši rada aptuveni piektdaļu no "Metas" reklāmas sludinājumu pārdošanas apjoma. 

EDPB lēmums var radīt negatīvu finansiālu ietekmi uz "Metu", ja kompānija zaudēs iespēju publicēt mērķētas reklāmas.

EDPB priekšsēdētāja Anu Talusa norādīja, ka lēmums par aizlieguma noteikšanu tika pieņemts pēc tam, kad tika konstatēts, ka "Meta" nav izpildījusi gada beigās izdotos rīkojumus.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.