Tuvojas noslēgumam mūsu "Gada auto" konkurss. Pieteikti jau aptuveni divi desmiti titula pretendentu. Fināls novembrī. Bet dažās Eiropas valstīs jau nobalsots. Un jāsaka – rezultāti visai pārsteidzoši. Lūk, Vācija. Varētu teikt – industriālas autobūves pamatlicēja. Zeme, kura jau veselu gadsimtu pamatoti lepojas ar saviem auto.

Reklāma

Zeme, kuras automobiļus par labākajiem jau sen atzīstam arī mēs (gandrīz visi). Bet par "COTY 2024 Germany" ievēlēts "MG 4EV"! Ne tikai vienkārši ārzemnieks. Lai gan formāli nācis no kaimiņzemes Anglijas, tā patiesā tautība – ķīnietis. Un tāds uzvar 38 vācu autožurnālistu veidotās žūrijas balsojumā!

Jāsaka gan, ka uzvar tas vienā (par galveno, kā populārākā, visvairāk pirktā, masu satiksmē vajadzīgākā, atzītā) nominācijā – "kompaktie". Bet arī pārējās nominācijās balsotājiem nav bijuši nekādi šauri nacionāli aizspriedumi. Gada pārākais "luksuss" viņu skatījumā nav bijis ne "Mercedes", ne "Audi", ne "BMW", bet – "KIA EV9". Dzimtene – Dienvidkoreja. No turienes nācis arī uzvarētājs nominācijā "Jaunā enerģija" – "Hyundai Ioniq 6".

Kas tad atstāts pašu vāciešu darinājumiem? Sportiskums, protams – "Porsche 911 Carrera T". Un "Premium" – "Volkswagen ID.7".

Kompaktā uzvarētāja galvenais trumpis elektrisko auto konkurencē jau laikam gan bija milzīgais pārākums cenā, saglabājot visai augsta līmeņa tehniskās un estētiskās īpašības. "MG 4" Vācijā var dabūt zem 40 tūkstošiem eiro. Francijā un Anglijā vēl lētāk. Bet "VW ID.7" maksā virs 60 tūkstošiem jau bāzes komplektācijā. Un satiksmes pāreju uz elektrisku piedziņu, protams, ietekmēs kūtrāk. "Kia EV9" ir vēl dārgāka – 75 000. Bet "Porsche" maksā 125 000.

Pragmatiski balsojusi žūrija pat bagātajā Vācijā. Atliek sagaidīt to pašu no mūsu ekspertu grupas, kurai būs jābalso decembrī.

Grūti būs izvēlēties vienu, jo aizvien tālāk viens no otra aizbrauc auto jaunumu pretpoli. Gan cenas, gan izskata, gan iespējamās mērķauditorijas ziņā. Lūk, divi nesen prezentētie. "Citroen AMI" Mārtiņš pat par auto neuzskatīs. "Cupra Rebel" savukārt būs absolūta prātā jukšanas izpausme Pēterim. Laikam jau gan nacionālo, gan kontinentālo un pasaules "COTY" nolikumi aizvien vairāk dalīs pretendentus cenas un potenciālā lietojuma kategorijās – kā vācieši. Jo labāko auto atrast nav iespējams…

Uzvarējušie kompaktie auto vācu "Gada auto" vēsturē*.
Vācu autobūves leģendas.

 

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.