Konkurss finišēs jau šonedēļ – ceturtdienas vakarā Ulbrokas "Pērlē" tiks paziņoti balsojuma rezultāti un sadalītas balvas. Pasākumā ir iespēja piedalīties ikvienam – vien jāuzmeklē tiešraide internetā.
Auto izvēles procesa finišs? Nu nē, protams. Punktiņus salikšu es, saliks 13 mani žūrijas kolēģi. Kāda būs summa – neņemos prognozēt. Vien skaidrs, ka rezultāti būs blīvi (tāpat kā pērn), viedokļi krasi atšķirīgi pat tik šaurā vērtētāju lokā. Un tas ir pareizi. Jo ne jau "labākais" auto te tiek meklēts. Tāda "labākā" nemaz nav. Ir katram savs piemērotākais. Un konkursa galvenais uzdevums ir nevis vienu auto izcelt un apbalvot, bet visus publiski vērtēt, apspriest. Kopā ar jums – potenciālajiem pircējiem. Kādi kritēriji?
Cik maksā finālists?
Šajos grūtajos laikos galvenajam laikam jau vajadzētu būt cenai. Kaimiņi lietuvieši, kuri savējos laureātus godināja jau aizvadītajā sestdienā, pat sadalīja visu procedūru trīs daļās (cena līdz 40 000, līdz 60 000 un virs 60 000).
Un nosacīti lētākajā grupā par uzvarētāju atzina "Nissan X-trail", otrajā un trešajā vietā atstājot "Renault Austral" un "Hyundai Kona".
Vairums viņu žūrijas visiem trim deva ļoti līdzīgu (3–5 punkti no 10 iespējamajiem) vērtējumu. Izšķiroši izrādījās Valda Vaļukēviča (žūrijas biedrs kopš gadsimta sākuma) astoņi "x-treilam" dotie. Veterāni turas pie pārbaudītām vērtībām?
Balsosim par lētākajiem, jo tikai tie spēj mūsu auto tirgū kaut cik masveidīgi konkurēt ar lietoto importu? Šķiet jēdzīgs kritērijs, bet – "X-trail" nemaz nav lēts. Zem lietuviešu noteiktās 40 tūkstošu robežas tas palien vien visvienkāršākajā komplektācijā – parasta iekšdedzes priekšējās piedziņas versija. Nekādas pilnpiedziņas, nekāda "e-4orce", kas šo auto padara patiešām unikālu un iekārojamu, tomēr sadārdzina virs 50 tūkstošiem.
Mūsu fināla septiņnieks nav pēc cenām veidots. Un iznācis tāds visai plašs. No 22 000 ("Citroen C4x" vienkāršākā versija) līdz 62 000 ("Hyundai Yoniq6"). Gandrīz trīs pret vienu… Vērā ņemams kritērijs?
Tiesa – vairums jaunu auto pircēju ir dzīvē ieņēmuši tik stabilas pozīcijas, ka kvalificējas līzingam. Un tas (ja vien kreditēšanas procenti neturpinās strauji augt) padara augstākās cenas vieglāk norijamas. 10 tūkstoši piecos gados taču ir tikai nepilni 200 eiro mēnesī. Tikai… Sapņa piepildījuma vārdā var saspringt. Un nobalsot arī ar maciņa nākotni.
Cik lielu auto vajag?
Mazākais no lietuviešu laureātiem ir "Hyundai Kona" – 438 cm garš. Tas ir izmērs, kuru gadsimta sākumā sauca par vidēju. Tātad vairāk nekā pietiekams gandrīz visām ikdienas vajadzībām. Treknajos gados izmēru klasifikatoru ražotāji un tirgotāji nomainīja, cenšoties pārliecināt mūs, ka tādi auto ir tikai "kompakti". Mums vajagot lielākus. Un rezultāts – tādi ir visi mūsu konkursa finālisti. Mazākais "Renault Austral" – 451 cm.