Šis ir gadalaiks, kad brīvdienās galvaspilsētu pamet daudzi. Pēc svaigā zaļuma izslāpuši, balto ziedu smaržu kāri… Pagājušās piektdienas novakarē parastie darbdienas beigu mājupceļi Rīgā bija neparasti tukši. Toties pie dabas vedošo maģistrāļu sākumi pārblīvēti.

Skaista un vasarīga bija nedēļas nogale. Tai, kas nāk, Briča kunga un kolēģu prognozes pelēkākas. Varbūt nav jēgas vēsā lietū uz laukiem skriet? Varbūt vismaz garo brīvdienu pirmo dienu atstāt Rīgai? Un motoriem, kuri šeit gan rūks, gan savu skaistumu arī statiski demonstrēs kā nekad.

Turpinājumā īss ceļvedis motoru dienai – 29. aprīlim.

Konkursā noteiks Gada motociklu

20. aprīlī tirdzniecības centra "Mols" telpās tika dots starts konkursam "Latvijas Gada motocikls 2023", kas notiek jau astoto sezonu. Pasākuma starta šāvienu deva žūrija, kas sastāv no motoekspertiem, "benzīngalvām" un motopersonībām.

Uz jautājumu – kā izvēlaties žūriju –, ko uzdeva kāds no lietuviešu kolēģiem, atbild konkursa izveides iedvesmotājs Arnis Blodons: "Nu kā? Satikās divi motociklisti, pieaicināja trešo, un žūrija gatava. Ja nopietni, tad tie, kuri ir motobraucēji, Latvijā viens otru pazīst. Mediju, kuri raksta par šo jauko, bet nepelnīti pelto transporta veidu, nemaz tik daudz nav. Idejas aizmetnis un vēlāk tā realizācija pieder man. Uz to iedvesmoja Ata Jansona radītais "Gada auto". Vai tad motociklisti nevar? Var! Lietuvas kolēģi tikai šogad ir sasparojušies šādam konkursam, kurš tiek atklāts 3. maijā Viļņā. Vismaz šajā jomā Latvijas mediji un eksperti ir priekšā Igaunijai un Lietuvai."

Konkurss tiek organizēts no 20. aprīļa līdz 29. jūnijam ar apbalvošanas ceremoniju t/c "Mols". "Mola" ceļojošā balva, kuru darinājis juveliermākslinieks Oļegs Auzers, tiks pasniegta 29. jūnijā plkst. 12.00

Vietnē "www.gadamotocikls.lv" ir pieejama informācija par žūrijas sastāvu, konkursa nolikumu un, galvenais, ir iespēja katram no Latvijas moto entuziastiem no 1. maija nobalsot tautas balsojumā par savu favorītu (to var arī FB "Gada motocikls").

"Šī gada konkurss ir krasi atšķirīgs no iepriekšējiem gadiem – piedzīvojumu ("Adventure") motocikli ir gāzti no troņa, un dominējošo stāvokli testu trasē ir ieņēmuši ielas motocikli un dažādu veidu klasiskie motocikli – klasika, skrambleri un čoperi. Prieks par tādu savulaik ļoti populāru modeļu kā "Transalp" un "Hornet" atgriešanos "Hondas" piedāvājumā. Uzskatu, ka šīgada konkursanti godam reprezentē Latvijas reālo mototirgus situāciju," tā konkursa tehniskais direktors Oskars Irbītis. Viņu papildina žurnālists Pauls Timrots: 

"Konkurss ļoti labi parāda moto pasaules eklektiku. Mums ir gan supermoderni braucamie, ko darbina ar elektrību, gan retro, gan pilnīgi reāli ikdienas motocikli. Tieši ar savu dažādību moto pasaule ir priekšā auto pasaulei."

Izstāde "Mola" telpās ar "Latvijas Gada motocikla 2023" nominantiem ir apskatāma visu šo nedēļu – līdz 29. aprīlim ieskaitot.

Ja "Mols" nav pa ceļam, motociklu parāde sestdien būs vērojama arī kustībā. No pulksten 10.00 līdz 13.00 paredzēta šī gada motosezpnas atklāšanas pasākuma dalībnieku pulcēšanās pie tirdzniecības centra "Mols". Pēc tam parāde maršrutā "Mols" – Dienvidu tilts – Ziepniekkalna iela – Mūkusalas iela – Kuģu iela – Trejādības iela – Daugavgrīvas iela – Spilves lidosta. Savukārt no 13.45 līdz 16.00 paredzēta pulcēšanās un izklaide lidostā "Spilve".

Vairākas Baltijas pirmizrādes "Auto 2023"

Patiesi ekskluzīva pirmizrāde izstādē "Auto 2023" būs jaunās paaudzes "Maserati GranTurismo" sportiskais modelis, kas vēl pavisam nesen piedzīvoja pasaules mēroga prezentāciju. Modenā tapusī tīrasiņu sportiskā kupeja ir četrvietīgs automobilis, kam zem motora pārsega atrodas V6 biturbo benzīna dzinējs, kas atkarībā no versijas attīsta līdz pat 550 zirgspēkiem.

"Benzīngalvām" tātad… Bet "GranTurismo" ir pieejama arī simtprocentīgi elektriskā versija, kas piedāvā vēl lielāku (760 ZS) jaudu. Ņemot vērā, ka arī "Maserati" ir apņēmies līdz 2030. gadam savā piedāvājumā pāriet uz elektrisko piedziņu, jaunais "GranTurismo" modelis ir viens no pēdējiem iekšdedzes mohikāņiem. Ķīpsalā būs apskatāms vēl arī "Maserati" apvidnieks "Grecale", tostarp visjaudīgākajā versijā "Trofeo" ar 530 ZS.

Dienvidkorejiešu "Kia" un "Hyundai" šobrīd ir vieni no tehnoloģiskajiem līderiem elektromobiļu jomā, jo spēj savos modeļos piedāvāt 800 voltu sistēmu, kāda citiem autoražotājiem ir pieejama tikai modeļos, kuru cena ir rakstāma ar sešiem cipariem. Izstādē "Auto 2023" pirmizrādi piedzīvos "Hyundai" jaunākais elektromobilis "Ioniq 6".

Būs divas franču modeļu pirmizrādes.

"Renault" ir paplašinājis savu modeļu klāstu ar jaunu apvidnieku "Austral". Šis ir pirmais markas modelis, kas būvēts uz trešās paaudzes CMF-CD platformas, un tam ir jaunākā četru riteņu stūrēšanas sistēma "4Control Advanced". 

Savukārt spēka piedziņā tiek izmantota vieglā 48 voltu hibrīda tehnoloģija.

Otrs Francijas autoražotāju modelis, kas izstādē piedzīvos pirmizrādi, ir "Citroen C4X". Tas apvieno apvidnieka un fastbeka siluetu, tādējādi kļūstot par alternatīvu citkārt tradicionālajiem hečbekiem un apvidniekiem. Jaunais "C4 X" markas piedāvājumā tiek pozicionēts starp "C4" modeli un flagmani "C5 X". Automobilis pieejams kā ar iekšdedzes dzinējiem, tā arī simtprocentīgi elektriskajā versijā "e-C4".

Pikapu segments Eiropā vienmēr ir bijis pārstāvēts ar praktiski uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmiem modeļiem. Pēdējo dažu gadu laikā Eiropu pameta pāris līdz šim populāri japāņu ražotie pikapu modeļi, bet niša tādēļ nepaliks tukša. Izstādē "Auto 2023" būs apskatāms jaunums Latvijas tirgū – dienvidkorejiešu "SsangYong" markas modelis "Musso". Šis pikaps tiek komplektēts ar 202 ZS jaudīgu dīzeļdzinēju un ir pieejams par gana demokrātisku cenu, aizņemot cenā pieejamāko japāņu pikapu nišu un tādējādi kļūstot par izdevīgu izvēli konkurencē ar vācu un amerikāņu modeļiem.

Esam pieraduši, ka e-mobilitātē ir hibrīda automobiļi un simtprocentīgi elektriskie, bet "Nissan" savos modeļos ieviesis risinājumu, kas atšķiras no citu autoražotāju piedāvājuma, apvienojot labāko no abām pasaulēm. 

Jaunā "e-Power" tehnoloģija, kas pieejama "Qashqai" un "X-Trail" modeļiem, kuri būs apskatāmi izstādē "Auto 2023", ļauj braukt ar elektrību, nelādējot akumulatoru. Elektrību ražo iekšdedzes dzinējs, kas riteņu griešanā nepiedalās un darbojas tikai kā elektrības ģenerators.

Pilnīgi jaunu modeļu pirmizrādes izstādē papildinās arī jau pazīstamu modeļu jaunās modifikācijas, piemēram, "Opel Astra" ieguvusi uzlādējamā hibrīda versiju (PHEV), kas tikai elektriskajā režīmā spējīga nobraukt līdz pat 70 kilometriem. Savukārt sportiskais "Cupra Leon Sportstourer" būs apskatāms jaunajā 150 ZS versijā, bet "Cupra Formentor" – īpaši jaudīgajā "VZ5" modifikācijā ar 390 ZS, kas tirdzniecībā Latvijā ir pieejams diezgan limitētā daudzumā. Oriģināla pieeja savam izstādes stendam būs "Škoda" markai, kurai ir jauna dizaina logotips un zīmola krāsas. Līdz ar savu modeļu gammu, kas būs eksponēta sportiskajā "Sportline" vai greznajā "Laurin & Klement" aprīkojumā, sabiedrība tiks iepazīstināta arī ar drīzumā Latvijā gaidāmā hokeja pasaules čempionāta oficiālo automobili "Škoda Enyaq Coupe iV".

Var izmēģināt uz pilnu jaudu

Tavs auto ir ātrs. Bet braukt ātri nedrīkst… Ko darīt? Kur tomēr pamēģināt tos 180 km/h?

Dažs meklē nomaļus asfalta līkločus, ar "Waze" un personīgas izlūkošanas paņēmieniem noskaidro policijas neesamību un – ir adrenalīns! Ir. Bet ar tādu nejauku noziedzības piegaršu. Cits maksā par ziemas vai vasaras nodarbēm dažādās trasītēs. Bet tās ir relatīvi lēnas, kartingiem domātas. Kur "atvilkt" tā pa īstam un lojāli?

Biķernieku trase.

Ir piedāvājums. Dižā Biķernieku trase. Tajā šoreiz iekļūt gan piedāvā nevis paši trases saimnieki BKSB, bet gan viņu nu jau ilggadējie partneri "MANO Motorsport". Šajā sezonā "MANO Motorsport" rīkos veselus 15 pasākumus, kuros būs iespējams izmēģināt spēkus dažādās Biķernieku trases konfigurācijās. Pirmais pasākums – MANO trases diena – norisināsies šajā sestdienā. Tajā jaunie dalībnieki varēs iepazīt MANO pasākumu formātu un atmosfēru, savukārt pieredzējušie piloti gatavoties pirmajām šīs sezonas MANO sacensībām. Visas vasaras garumā tiks aizvadīti 11 treniņi. Jāpiebilst gan, ka šī superkonfekte nav par velti. Dalība treniņu dienā maksā 80 eiro.

Visos MANO pasākumos piedalīties var gan ar ielas, gan ar sacīkšu automašīnām. Formāts paredz to, ka sacīkšu automašīnām ir savs iebrauciens, bet ielas automašīnām būs divas grupas, kas sadalītas pēc ātruma. Līdz ar to ātrākie un pieredzējušie varēs braukt vienā braucienā, savukārt jaunie dalībnieki un tie ar ne tik jaudīgiem spēkratiem varēs braukt atbilstoši savam tempam un bez stresa par ievērojami ātrākiem auto trasē.

Tādējādi viena pasākuma ietvaros draudzīgi savā starpā var sadzīvot gan pieredzējuši autosportisti, gan arī tie, kam tie būs tikai pirmie soļi lielajā Biķernieku trasē. Katrai no grupām paredzētas piecas sesijas pa 15 minūtēm, kas ikvienam pasākuma dalībniekam ļaus trasē pavadīt vairāk nekā stundu.