Šonedēļ sākta biļešu tirdzniecība jaunajā pasažieru vilciena maršrutā Rīga–Viļņa, ko nodrošinās Lietuvas dzelzceļa uzņēmums "LTG Link". Tagad lietuviešu vilciens uz Rīgu brauks virzienā caur Šauļiem un Jelgavu, jo iepriekšējais eksperiments no Viļņas uz Daugavpili pirms vairākiem gadiem cerēto atsaucību neguva un lielo izmaksu dēļ to slēdza.
Paredzēts, ka pasažieru vilciens starp Latvijas un Lietuvas galvaspilsētām kursēs katru dienu. Pirmais reiss ieplānots uzreiz pēc Ziemassvētkiem – 27. decembrī. Lietuviešu spēja tik ātri saņemt nepieciešamās atļaujas starptautiska pasažieru vilciena maršruta organizēšanai Latvijas pusē noteikti ir pārsteigusi ļoti daudzus, jo pirmā informācija par tādu iespējamību publiski izskanēja tikai šovasar.
Pirms tam gan bija dzirdēts, ka trīs Baltijas valstu satiksmes ministri šogad vienojušies par pasažieru vilcienu satiksmes veidošanu starp Viļņu, Rīgu un Tallinu, pirms vēl būs pabeigta Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" izbūve. Savukārt šīs vienošanās pamatā bijušas sarunas pirms diviem gadiem. Tagad redzam, ka šī ideja aktuāla bijusi tikai Lietuvas dzelzceļniekiem. Arī Igaunija paziņojusi, ka nākampavasar veidos maršrutu uz mūsu pusi no Tartu, jo šī pilsēta 2024. gadā būs Eiropas kultūras galvaspilsēta. Par Latvijas puses plāniem, iespējām vai idejām organizēt pārvadājumus starptautiskā līmenī pagaidām dzirdēts nav nekas.
No 24 eiro vienā virzienā
"LTG Link" ir "Lietuvos Geležinkeliai" grupas pasažieru pārvadājumu uzņēmums. Kā "Latvijas Avīzi" informēja "LTG Link" pārstāve, starptautiskajā savienojumā Viļņa–Rīga pasažieri aicināti ceļot modernos 2016. gada "Pesa 730 ML" modeļa dīzeļvilcienos, kas ražoti Polijā. Ieeja vilcienā pielāgota cilvēkiem ar individuālām vajadzībām. Vilciens aprīkots ar apkures un ventilācijas sistēmu, kondicionieri, darbosies Wi–Fi, tajā ir 142 sēdvietas un četras velosipēdu novietnes. Paredzēts, ka brauciens ar vilcienu starp abām galvaspilsētām ilgs aptuveni četras stundas un 15 minūtes.