Latvijas nacionālo aviokompāniju "airBaltic" patlaban potenciālajam investoram un sākotnējā akciju publiskā piedāvājuma (IPO) stratēģijai nav iespējams pasniegt kā veiksmes stāstu, un svarīgi, lai kompānija "gādīga saimnieka" trūkuma dēļ netiktu pārdota par "vienu eiro" jeb pazeminātu cenu, pauda starptautiskā finanšu konsultāciju uzņēmuma SIA "Grant Thornton Baltic" partneris Raitis Logins.
Viņš atzīmē, ka Latvija ir vienīgā no Baltijas valstīm, kura nav spējusi līdz šim sākt valsts kapitālsabiedrību kotēšanu biržā pretēji Igaunijas un Lietuvas valdībām.
Tāpat Logins pauž, ka šobrīd ir sabrucis publiski kultivētais "kāršu nams" par "airBaltic" kā veiksmīgu akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) stāstu.
Pēc Logina minētā, šis process jau līdz šim bija diezgan trausls, bet šobrīd dzinēju apkopes problēmas nozīmēs arī vietējās Baltijas sabiedrības, kas ir galvenais un lojālākais klients, uzticēšanās samazināšanos un priekšroku došanu citām lidsabiedrībām, kas rezultēsies pārdoto biļešu skaita kritumā. Pārskatāmā nākotnē tas, visticamākais, atspoguļosies arī kompānijas finanšu rezultātos, un tie vairs nebūs iepriecinoši, lai uzturētu līdzšinējo veiksmes stāstu.
Eksperts arī min, ka "airBaltic" izvēlētā stratēģija ir signāls Latvijas valdībai kā galvenajam akcionāram, ka ir nepieciešama tūlītēja rīcība, lai nodrošinātu, ka "airBaltic" padome un valde rīkojas valsts interesēs.
Logins pauž uzskatu, ka vilcināšanās ar vadības nomaiņas lēmumiem no akcionāra puses nebūtu iespējama nevienā privātā kompānijā. "Ja līdz šim šādu soli spert kavēja stāsts par veiksmīgu investora piesaisti un IPO, tad šobrīd šis vairs nevar būt šķērslis, bet tieši pretēji - ir jāveic izvērtējums, ko darīt ar šo kompāniju un kā no "airBaltic" novešanas esošajā finanšu stāvoklī iegūt maksimālu labumu, neļaujot tam nonākt maksātnespējā un nepārdodot par "eiro"," viņš norāda.
Pēc viņa paustā, padomes nomaiņa var notikt ātri, jo prioritāte ir atrast maksimāli labāko attīstības scenāriju, atzīstot, ka šobrīd uzņēmums nav labākajā pozīcijā potenciālo investoru vērtējumā un tā pirkšana cena varētu būt tikai un ap vērtīgās "flotes" iegūšanu savos aktīvos.
Logins uzskata, ka nespēja rīkoties ar "airBaltic" radīs vēl lielāku sabiedrības neticību valsts spējai veiksmīgi pārvaldīt stratēģiski nozīmīgus publiskā kapitāla uzņēmumus, tāpat zudīs jau tā zemā sabiedrības ticība publisko uzņēmumu kotēšanai biržā.