Lai gan šopavasar siltuma rekordi pārspēti necerēti agri, saulīte atgriezusies "ar zobiem". Taču zāle zaļo, kokiem lapas plaukst un dabas atmoda vairs nav apturama. Nekas netraucē dzīvot zaļi, un vēl zaļāk varam to darīt, sakopjot savas sētas, šķirojot atkritumus un, protams, izvēloties braukt ar elektroauto ne tikai uz darbu, bet arī ceļojumos. Tomēr, lai vispārējā sajūsma nenestu līdzi vilšanos, jo īpaši iesācējiem der ieklausīties eksperta viedoklī par elektroauto veiktspēju un uzlādes īpatnībām
Lai gan esmu zaļi domājošs, līdz šim uz elektriskajiem auto skatījos ar skepsi. Labi, varbūt pilsētā, braucot nelielus gabalus, tiem ir priekšrocības, taču tālus ceļus mērot nelikās prātīgi, jo elektroauto uzlādes sistēma Latvijā vēl ir tālu no pilnības un iespēja palikt uz kāda vientuļa lauku ceļa nešķiet vilinoša. Turklāt pēdējā laikā elektroauto uz mūsu ceļiem saradušies krietni lielā skaitā, palielinot varbūtību stāvēt rindā pie uzlādes stacijām stundām ilgi. "Tavs auto" TV eksperts Roberts Jansons gan mierina, ka tik traki nebūs, jo mūsdienās ar katru pārdošanā esošo elektroauto varot sasniegt jebkuru Latvijas nostūri.
"Ja ir doma mājup doties tajā pašā dienā, ieteicams rītu sākt ar simtprocentīgu baterijas uzlādi, vēlāk, ja radīsies tāda nepieciešamība, izvēloties ātro uzlādi kaut uz desmit minūtēm, kas papildus var dot pat simts nobraukuma kilometrus," skaidro eksperts. Protams, ja situācija ļauj, var izvēlēties lādēt pilnu bateriju un tajā laikā iedzert kafiju, paēst pusdienas, iepirkties vai kājām apmeklēt kādu ievērības cienīgu apskates objektu tuvākajā apkaimē. Tātad, precīzi izplānojot maršrutu un apsverot vairākus rīcības variantus, var izvairīties no neērtībām un baudīt ceļojumu visā pilnībā – zaļi un ar prieku.
Sākam ar Tukuma novadu
Netālu no Smārdes dzelzceļa stacijas iekopts Vēju dārzs – parks – dendrārijs, kas veidots pēc ainavu arhitektes Daces Lukševicas projekta. Pirmajā maijā apritēs piecpadsmit gadi, kopš sākti stādīšanas darbi, kas tika pabeigti pēc trīsarpus gadiem, dārzu atklājot.