Pat ja netaisāmies jaunu auto drīz pirkt, katru normālu čali (un viņa draudzeni) šīs nozares jaunumi interesē. Mani arī. Bet – ierasto marku ietvaros to nemaz nav daudz. Un baigi dārgi visi piedevām… Tādēļ piedāvāju atkal paskatīties uz nepieklājīgi neatlaidīgās Ķīnas pusi. Varbūt pie viņu auto savādajiem vārdiem pieradīsim (kā tas jau noticis, kādreiz nievātajai "Dacia" markai pakāpjoties uz ceturto vietu mūsu tirgus reitingā).

Reklāma

Papildina jūras sēriju

Šanhajas autoizstādē Ķīnas autobūves uzņēmums BYD demonstrēja kompaktu elektriskās piedziņas automobili. "BYD Seagull" ir ražotāja "jūras sērijas nosaukumu" ceturtais modelis. Piedāvājumu veido "Seal Lion" (Jūras lauva), "Seal" (Ronis) un "Dolphin" (Delfīns), turklāt pēdējie divi pieteikti arī Eiropas tirgum. Ceturtais šajā sērijā ir cenu ziņā pievilcīgais "Seagull" (Kaija), kas Ķīnā maksās 80 līdz 100 tūkstošus juaņu (10 400–13 300 eiro).

"Seagull" ir 3,78 m garš, 1,72 m plats un 1,54 m augsts, riteņu bāzei sasniedzot 2,50 m. Automašīna izceļas ar zemu novietotu "radiatora" resti, izliektu logu līniju un melnām sintētiskā materiāla detaļām visapkārt virsbūvei, kas vizuāli it kā atdala jumtu no pārējā korpusa.

Zināms, ka automašīnā ir piecas sēdvietas un divi skārienekrāni: viens vadītāja priekšā tehniskajai informācijai, otrs – priekšējā paneļa centrā multivides saturam. 

Elektriskais mazauto būs pieejams divās motoru versijās: 55 kW (75 ZS) un 75 kW (102 ZS) un divu veidu baterijām. 

Mazākā nātrija jonu 30 kWh baterija nodrošina 305 km sniedzamību un iztiek bez tādu materiālu kā kobalts, niķelis un litijs izmantošanas, kas būtiski samazina tās cenu, savukārt lielākais 38 kWh LFP (litija jonu) enerģijas avots sola gaitas rezervi līdz 405 km (CLTC).

Mazulis "Panda" pīles versijā

Šanhajas autoizstādē pirmizrādi piedzīvojis arī "Geely Panda Mini Little Yellow Duck" – mini formāta elektriskās piedziņas automobilis, kas Ķīnas tirgū maksās nepilnus 8000 dolāru.

"Geely Panda Mini" pircējam piedāvā divus litija dzelzs fosfāta akumulatorus ar 9,61 kWh un 17,03 kWh, kas ļauj nobraukt līdz 120 un 200 km pēc CLTC standarta. Lētākā versija tiek komplektēta ar 20 kW (85 Nm) motoru, bet dārgākais variants – ar 30 kW (110 Nm). 

Abos gadījumos maksimālais ātrums ir 100 km/h, taču dārgākais "Panda Mini" atbalsta arī 22 kW ātro uzlādi, kas aizņem tikai 30 minūtes, lai uzlādētu bateriju no 30% līdz 80%. Pilnai uzlādei nepieciešamas 68 minūtes.

Četrvietīgās automašīnas izmēri ir sekojoši: garums/platums/augstums: 3065/1522/1600 mm, garenbāze: 2015 mm. Pīles versija izceļas ar dzeltenu virsbūvi, apaļiem lukturiem, kam pusapļa dienasgaitas diodes piešķir šķelmīgu izskatu un pīles ģīmīti uz durvīm. Kopā ar pīļu tēmas turpinājumu salonā komplektācija ietver 9,2 un 8 collu ciparu mērinstrumentus un multimediju ekrānu, atpakaļskata kameru, gaisa kondicionētāju, "Bluetooth" un pagriežamu pogu centrālajā konsolē, kas pilda pārnesumu pārslēga lomu.

Nopietnais "Zeekr"

Nu, pasmaidījām par pīli? Labs jociņš? Nez vai tikai jociņš. Mazi, viegli, ātri un vienkārši lādējami EV, ļoti iespējams, būs prāva elektriskā auto nākotnes sastāvdaļa. Par to liecina kaut vai pašlaik Eiropā lētākā "Dacia Spring" absolūtā piektā vieta Eiropas tirgū.

"Zeekr X"

Bet ja nu tomēr vajag ne tikai smaidu, bet arī tālāku, ātrāku braucienu ar prestiža skata piedevu arī – te būs "Zeekr X". 66 kWh akumulators – gandrīz kā "VW ID4". Bet divreiz lētāk. Vairāk nekā 400 ZS. Aizmugurējā piedziņa. Nobraukums ar vienu uzlādi – 500 km. Garums – 450 cm. Pilnvērtīgas četras vietas ar bagātīgām transformācijas iespējām, prāvs bagāžnieks aizmugurē, otrs (mazāks) zem priekšējā vāka. Varens digitālu jauninājumu klāsts, ar kuru – ja interesē un krieviski saprotat – varat iepazīties internetā ("https://www.youtube.com/embed/74Qp48HWyQE"). "Zeekr" izmanto platformu, dzinējus un akumulatorus, kuri ražoti kompānijā, kas pilnībā pieder "Geely". Un "Geely", kā zināt, pirms gadiem desmit nopirka "Volvo".

Visi šie Austrumu darinājumi jau ir vai pavisam drīz būs nopērkami Eiropā. Zviedrijā, Nīderlandē, Vācijā. Latvijā vēl ne. Teorētiski gan neviens neliedz Eiropas pilsonim iepirkties Vācijā. Mēģināšu šīs iespējas papētīt sīkāk. Uzzināšu – pastāstīšu.