Nāk rudens, kad dažādu konkursu "Gada auto" žūrijām būs savi vērtējumi, savi vēlējumi nākamā gada jaunu auto pircējiem jāpublicē. Un pavasarī sāktie testu braucieni atkal ripo. Šovasar pirmais tāds bija vecā labā konkursa saiets. No starta pie lielveikala "Mols" līdz Skrundas muižai un atpakaļ. Kādi iespaidi?

Reklāma

Vienu "Audi Q7" vai četrus "Peugeot 208"?

Mūsu simpātiju mednieku cenu diapazons ir milzīgs. Pērkot šajā testā dārgāko, man būtu jāiegulda septiņas reizes vairāk, nekā maksā šā gada pirmajā pusē Eiropā populārākais "Dacia Sandero", kurš diemžēl konkursā pagaidām nav pieteikts. Vai jāatsakās no četriem šeit esošiem visai glītajiem un ātrajiem "Peugeot 208". Vērts?

Viennozīmīgas atbildes nav. Ir mūsu žūrijā ļaudis, kuri superpremium pārmērības kategoriski nepieņem. Un saka – kam man Latvijā vajadzīgi 400 zirgspēki?! Kāpēc man būtu vajadzīgi milzīgie zemprofila riepās apautie riteņi, kuri mūsu klimatā un ātruma limitos nekad līdz savai īstajai darba temperatūrai neiesils. Un no šāda dārga milža gaidīto ripojuma garšu maķenīt tomēr bojās. Par budžetu, kāds nepieciešams, lai uz ziemu attiecīgas kvalitātes zābakos iekāptu, pat negribas domāt. Re – kāds klātesošs latvietis praktiskais jau aprēķinājis: komplekts būšot līdzvērtīgs vēl gluži ciešamam lietotam dīzeļauto...

Labi, neurkšķiet skeptiķi! Šis nav vis racionāls pārvietošanās līdzeklis, bet gan kustamais īpašums ar visai spilgtām nekustamā īpašuma iezīmēm. 

Un savu klientu atradīs arī Latvijā. Es gan tas nebūšu. Nevaru šādu svaru celt. Un kā perfektas vadāmības fanātiķis negribu arī – šeit ir automobiļi, kas stūrējas garšīgāk. Pat visdižāko izmēru un svara grupā daudziem labāk patika "Kia EV9" ripojums.

Vai pat logi jāatver citādi?

Tie elektriskie brauc tiešām baudāmi. Visi – ar pavisam niecīgām niansēm, kuras šādās īsās testa stundās iepazīt un izvērtēt ir ļoti grūti. Laika maz, ātrumu limiti pārāk skopi (pārsteigums – sestdienā policija strādāja patiešām čakli!). Un visvairāk iepazīšanās procesu čakarē elementāru, sen līdz perfektām ērtībām pilnveidotu vadības sistēmu izmaiņas, kuras kļuvušas par tādu kā savdabīgu auto konstruktoru vaļasprieku. Biežāk kaitinošu nekā priecējošu.

Antičempions šajā ziņā laikam šoreiz bija "Volvo EX30". Jau no vietas šo izkustināt grūti – nez kur tā "start/stop" poga nobāzta? Braucu – saule pārāk karsē. Gribu svaigu gaisu! Logu atvēršanas pogu uz durvju paročiem nav. Tur vispār nekā nav. Smuki jau laikam, iespējams, pat ērti. 

Bet kā lai logus vaļā dabū?! Paiet krietni pieci no šim auto atvēlētajiem 25 testa kilometriem, līdz atrodu – uz konsoles starp priekšējiem sēdekļiem ir logu vadības bloks. 

Ne tikai noslēpts, bet piedevām nevis četrām ierastām pogām, bet sarežģītāks. Gudrāks, modīgāks. Nepatika. Ne man, ne aptaujātajiem kolēģiem.

Mēs visi, protams, pie šīm un citām modernajām izmaiņām pierastu pavisam drīz – pēc nedēļas, varbūt mēneša. Bet īsu iepazīšanos šīs bojā. Un tas būtu jāņem vērā katram, kurš sava nākamā auto meklējumos dosies. Prasiet pārdevējam garākus testus! Neļaujiet šīm detaļām novērst jūsu uzmanību no būtiskā. Un ja tā – jāatzīst, "Volvo EV30" brauc teicami. Bet man tomēr šī svara, izmēru, cenu grupā labāk patika "Renault Scenic E-TECH", kurš ātri uzšķīla tik vajadzīgo subjektīvu simpātiju dzirkstelīti...

Kāds auto Latvijai vajadzīgākais?

Tas jānoskaidro žūrijas sarunās un gala balsojumā. Un ceru, ka tas nebūs ne "Audi Q7", ne "Renault Scenic". Par dārgu. Šādiem dosim papildnomināciju balvas. Galveno titulu ir pelnījis tāds, kurš spēj būtiski atjaunināt mūsu sirmo auto pulku. Pierunāt Jāni, Pēteri, Miķeli atteikties no veco limuzīnu vilinājumiem, kuri neizbēgami noved pie aizvien augošiem un smadzenes čakarējošiem remontu maksājumiem. Un pasauli piesmirdina aizvien vairāk...

Nevajag obligāti elektrisku. Ekoloģiskāki par mūsu pašlaik lietotajiem ir arī kompakti iekšdedzes auto. 

Ar hibrīdmotoriņiem pastiprināti ("Peugeot 208"), ar gāzi piebaroti ("Dacia Duster"). Vairāk neko no šīs mums tik vajadzīgās kategorijas konkursā pagaidām neredzam. Bet – pieteikšanās termiņš vēl tālu. Un cerību vēl kaut ko līdzīgu ieraudzīt nezaudējam.

Būs atvērto testu diena

Nu jau pirms vairākiem gadiem konkursā iedibināta arī plašai publikai atvērtu testa dienu. Nāc, piesakies, brauc. Un piedevām – ikvienam ir iespēja sarunāties par redzēto un izjusto ar konkursa žūrijas biedriem, kuri nav tieši ieinteresēti šā vai cita auto pārdošanā, tādēļ var sniegt objektīvāku informāciju nekā dīleri.

Šogad "Pielaiko savu auto" diena būs 31. augustā. Kā parasti – pie "Mola".

Turklāt šogad Latvijā norisinās vēl arī otrs līdzīgs konkurss. Elektroauto sacensību rīko portāls "Tavs auto". Priecē, ka nozares debitantanti nav kautrējušies lietot vecā "Gada auto" labākos paņēmienus un arī aicina uz publisku testu dienu. Laiks – 7. septembris (no plkst. 11 līdz 17). Vieta – tirdzniecības centrs "Spice", autostāvvieta un arī iekštelpas.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.