Lieljaudas tūrisma enduro motocikls "Triumph Tiger 1200 GT Pro" konkursā "Latvijas Gada motocikls 2023" laurus neplūca, kaut gan viennozīmīgi bija viens no tiem, kuru normāli motociklisti izvēlētos, ja vien būtu tādas iespējas.

Reklāma

22 000 eiro tomēr ir liela nauda. Visu cieņu "Triumph", kas attīsta šo klasi, lai pierādītu, ka var būt līdzvērtīgs ikoniskajām vērtībām BMW, KTM un "Honda" firmām. Kaut kur izdodas, kaut kur ne, ir savas atšķirības, bet nopietns motocikls, pie kura inženieri daudz pastrādājuši. Attiecīga arī cena.

Lieljaudas tūrisma enduro motocikls "Triumph Tiger 1200 GT Pro".

Man kā konkursa žūrijas loceklim šovasar bija iespēja šo 147 zirgspēku "tīģeri" izbaudīt izbraucienā no Rīgas līdz Krāslavai un atpakaļ. Žēl bija dot atpakaļ. Lielisks gan uz asfalta, gan zemes ceļiem. Sajūta, ka saplūsti ar motociklu un viņš tev pielāgojas: braukšanas manierei, refleksiem, ķermenim, ceļa nelīdzenumiem. Tas ir gan dizaina un inženieru risinājumu, gan vairāku gudru tehnoloģiju nopelns, kas kontrolē izslīdēšanu, seko ceļa virsmai un ļauj izvēlēties braukšanas ritmu.

Lieljaudas tūrisma enduro motocikls "Triumph Tiger 1200 GT Pro".

Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, motocikls kļuvis par 20 kilogramiem vieglāks, cits trīscilindru dzinējs ar vēl lielāku jaudu pie maziem apgriezieniem (kas to atšķir no konkurentiem). Te jāpiebilst, ka jauda motociklam nav domāta tik daudz ātrumam, ka drošai manevrēšanai, tai skaitā, apdzīšanai, lai pēc iespējas ātrāk atgrieztos savā braukšanas joslā.

Moderns kardāna pārvads, dzesēšanas radiatori sānos (lai nepiecūkojas ar netīrumiem). Divdaļu rāmis un dzinējs kā papildus stiprinājums. Elektroniski regulējama piekare. Elektronisks mērinstrumentu panelis un displejs, kurs savienojams ar navigāciju, sarunu iekārtu un videokameru. Pēc būtības viss, kas ir modernajā motoindustrijā. Smags un jaudīgs motocikls, kas nav domāts iesācējiem. Jābūt pietiekamai meistarībai, lai šo "tīģeri" savaldītu – ja tas izdodas, tad ir prieks braukt. Tam, kurš jūt, ka īsti nekontrolē smagumu un jaudu, labāk ņemt ko maigāku. Tiem, kas brauc tālus un dažādus ceļus, atliek tikai izvēlēties savu lielo ceļojumu enduro: starp maigo "Hondu", bokserdzinēja BMW, sportisko KTM vai trīscilindru dzinēja  "Triumph Tiger 1200 GT Pro" ar īpašo griezes momentu un skaņu. Visas būs labas izvēles. Kā saka, katram pēc savas sirdsbalss jāvadās. Jā, dārgi, bet faktiski motocikls mūžam, ja prātīgi brauc un pa gadu savāc ap 10 000 kilometru nobraukumu (daudz vairāk arī mūsu klimatā nevar, ja vien neesi no tiem, kas var atļauties rullēt no rīta līdz vakaram, no ziemas beigām līdz nākamās ziemas sākumam). Rūsēt tur nav kam. Dilstošo detaļu nav daudz un tās viegli maināmas. Dzinēji uzticami. Arī cena šī tipa motocikliem dilst lēni. Joprojām uz ielas pie mums un Rietumos var redzēt daudz lielo enduro motociklu, ka ražoti pirms 30 un vairāk gadiem.

Lieljaudas tūrisma enduro motocikls "Triumph Tiger 1200 GT Pro".

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.