Šogad rezultāti bija tik blīvi, ka uzvarēt konkursā "Latvijas Gada motocikls" varēja vairāki motocikli. Tas tāpēc, ka nebija izteikta ilgi gaidīta jaunuma - tādās reizēs žūrijas locekļu balsis dalās tik lielā mērā, cik liela ir moto dažādība uz ceļiem un neceļiem.

Reklāma

Jā, bija elektromotocikls, kas arī brauc un izskatās pēc motocikla, bet pagaidām laikam tas būtu pārāk ass un  kardināls pagrieziens benzīna un rūkoņas pasaulē, dodot tam galveno balvu. Bet varēja būt. Uzvarētājs "Moto Morini SCR 650" ir nedārgs un kompakts  itāļu un ķīniešu ražojums, lietojams visos Latvijas ceļos, tāds kā moto krosovers, ja salīdzina ar automobiļiem. Grūtāk ar to būtu tālos braucienos un ātrgaitas šosejās, bet tā kā tā visa Latvijā nav, uzvara ir godam nopelnīta.

Automobilis, sevišķi, ja tas cilvēkam ir viens, gandrīz vienmēr ir racionāls pirkums. Arī motocikls var būt racionāls pirkums, bet daudzos gadījumos tāds tas ir daļēji vai nav pat nemaz – prieka, dižošanās elements. Personīgi man ir divi "Honda" motocikli. Viens ir ceļojumu enduro, kurš piemērots un ērts visiem ceļiem, komandējumiem pa visu Latviju un pilsētās. Absolūti racionāls. Otrs: lieljaudas asfalta ceļojuma motocikls ar sešiem cilindriem un sver pustonnu. Racionālismu tur var tikai sākt meklēt tālos braucienos pa labiem ceļiem starp pilsētām. Bet prieks pašam un citiem, uz tādu braucamrīku veroties.

Tā kā motociklu vērtēšana jau pamatos ir emocionāla. Cenšos jau būt objektīvs. Bet joprojām nespēju pārvarēt savu attieksmi pret Ķīnas vai Ķīnas ietekmētiem ražojumiem, kāds ir šīgada uzvarētājs. 

Manuprāt, Ķīnas uzņēmumiem līdz Japānas, Eiropas un ASV gigantiem vēl tāls ceļš ejams, kaut arī "Moto Morini" ne tuvu nav tas sliktākais paraugs, ir pietiekami kvalitatīvs braucamais, vienkāršs un lētāks par japāņu, amerikāņu un eiropiešu analogiem. 

Autokonkursos jau arī augstās vietās un pat uzvar škodas un korejiešu automobiļi, kaut gan ne tuvu nav labākās mašīnas uz šīs pasaules. Tāpēc visu cieņu "Moto Morini". Kad ar to došos tālākā testa braucienā, par to pastāstīšu sīkāk.

"Latvijas Gada motocikls".

Šoreiz vairāk par emocijām pēc konkursa. Motociklistiem un motodīleriem jau pēc asa vārda nav jāmeklē. Kādi jau šāgada uzvarētāju sociālajos tīklos nosaukuši par ķīniešu sūdu ar itāļu logo. Savu attieksmi jau paudu. Sajūsmā neesmu, bet cienu. Kā mani žūrijas kolēģi komentē šo izteikumu un vispār konkursa rezultātus?

"Ja "Ķīnas sūds" uzvar "normālus" močus, tad varbūt nemaz tas sūds nav tik liels sūds?"

"Visiem, kas sauc to par Ķīnas sūdu ir vienkārši ar to jāizbrauc. 

Es arī neesmu Ķīnas fans, bet, kad tu uzsēdies un pabrauc, tad saliekas pavisam cita bilde.

Skaidrs, ka no Ķīnas ir daudz sliktu variantu, bet šis nav tāds. Vienkārši: ja neesi braucis, aizver muti."

"Ja būtu konkurss "Gada krutākais motocikls", būtu cits uzvarētājs. Bet "Latvijas gada motocikls" - kāpēc gan nē? Pie kur ražota monitora tagad sēžam, kur ražotu mobilo tālruni lietojam?"

"Ar ķīniešu motocikliem esam nonākuši situācijā, kāda bija pirms gadiem piecpadsmit ar korejiešu automašīnām. Visi smejas, bet palēnām sāk pirkt. Saprot, ka cena atbilst kvalitātei un nav jāpārmaksā par vārdu."

"Kuram “neķīnas” mocim šobrīd nav nu nekāda sakara ar Ķīnu!? Tāpēc ar argumentu, ka Ķīna kaut kādā ziņā automātiski ir sliktāka, ir nedaudz novecojis."

"Zviedru autobūves lepnums vieglo auto jomā – Volvo arī pieder ķīniešiem. Tamdēļ Volvo uzreiz slikts?"

"Patīkams pārsteigums - gan "Moto Morini", gan "Fantic", gan "Brixton" vidējā klase Es tos saucu par veiksmīgiem motocitātiem, kuros tiek citēti labākie paraugi. Ļoti interesanta dzinēju dinamika, platas stūres. Viegli un aizraujoši braucamie."

"Prieks par "Moto Morini". Pirmkārt, tas iedod kaut kādu grūdienu mazajiem dīleriem un mazāk tradicionāliem zīmoliem. Otrkārt, tas liek par šo to padomāt arī lielajiem. Piemēram, par klientu servisu un attieksmi pret to, kas notiek motoindustrijā."

"Morini SCR 650" ir kā tādas super ērtas kedas. Nevienā atsevišķā elementā tas nerada ekstāzi, tomēr kopiespaids ir ellīgi patīkams. Ielas motociklam atbilstošs, moderns dizains. Pienācīga, bet ne draudīga jauda un paātrinājums. Bez "vau", bet pietiekami progresīvas tehnoloģijas. Taču galvenais, kas aizķēra, bija vadības  un braukšanas sajūta – sprigani, pārliecinoši un ērti. Lieliski vadāms motocikls. Piemērots gan pieredzējušiem, gan iesācējiem. Latvijas, pat Baltijas mērogos derīgs arī garākiem izbraucieniem."

Žūrijas tehniskais direktors Oskars Irbītis: "Žūrija bija objektīva un godīga. Vērtējumi atšķirīgi, līdz ar ko uzvarētāji un laureāti varēja būt vairāki, vietas izšķīra katrs atsevišķs balsojums. Kārtējo reizi pierādās, cik dažādi ir motocikli un kādas ir gaumes un vajadzības. Bet ir arī mode – tagad tas ir skramblers, kas ir klasikas, ielas, retro un modīga motocikla kombinācija. It kā mazliet malā paiet smagie ceļojuma enduro motocikli. Nevajag vairāk obligāti lielu jaudu un smagumu. Bet neviens veids nekur nepazudīs. Piemēram, vienu brīdi nepirka baikus, bet nu tie atkal atgriežas. Tirgus ir elektrisko motociklu gaidās. Vienu brīdi bija liela skepse, bet "Energica Eve Ribelle RS" pierāda, ka nebūs tik slikti, kā izskatījās. Vienlaikus lielie motociklu ražotāji atdzīvina populārus modeļus, piemēram, "Honda" savu "Transalp" un "Hornet". "Moto Morini" ir sena itāļu firma, kurā investējuši ķīnieši. Droši vien zina, ko dara. "Moto Morini" kļuvuši lētāki, bet pagaidām grūti spriest par kvalitāti un ilgmūžību. Tirgus pieprasa nedārgus motociklus. Bet, protams, saglabājas pieprasījums arī pēc dārgā gala. 2015. gadā pēc garas pauzes atgriezās "Honda Africa Twin": ģeniāls  inženierijas mākslas darbs, ko arvien uzlabo un kas ir dārgs prieks.  Āfrika plūca laurus visos pasaules konkursos pēc kārtas. Tirgū vietas ir visiem: gan ikdienai, gan ģenialitātei."

--

2023. gada laureāti

Nominācijā "Tautas balsojums"

"BMW R18"

"Ielas  motocikls"

"Ducati Scrambler 800 Full Throttle"

"Elektromotocikls

"Energica Eve Ribelle RS"

"Motorollers"

"Honda ADV 350"

"Motocikls līdz 500 cm3 "

"Royal Enfield HNTR 350"

"Klasiskais motocikls"

"Triumph Bonneville T100"

"Piedzīvojumu motocikls"

"Husqvarna Norden 901 Expedition"

"Scrambler "

"Ducati Scrambler 800 Full Throttle"

"Čoperis"

"Indian Sport Chief"

"Grand Prix

1. vieta - "Moto Morini SCR 650" (13 punkti)

2. vieta - "Energica Eve Ribelle RS" (12)

3. vieta - "Honda Transalp XL 750" (11)

4. vieta - "Ducati Scrambler 800 Full Throttle" (10)

5. vieta – "Royal Enfield Super Meteor 650" ( 7)

6. "Ducati Desert X" (6)

7. vieta – "Honda Hornet CB 750", "Indian Sport Chief",  "Husquarna Norden 901 Expedition" (pa 5) 

Iepriekšējo gadu uzvarētāji

2014. gads - “KTM 1190 Adventure” (ceļojumu enduro  motocikls)

2015. - "BMW S1000XR" (universiāls motocikls, domāts tūrismam, ātrumam un ielai)

2016. - "Honda CRF 1000 Africa Twin" (ceļojumu enduro  motocikls)

2017. - "Yamaha Tracer 700" (ceļojumu enduro  motocikls)

2018. - "Honda Africa Twin Adventure Sports DCT" (ceļojumu enduro motocikls)

2019. - "Ducati Diavel 1260S" (jaudīgs ielas motocikls)

2021. - "Ducati Street Fighter V4" (jaudīgs ielas motocikls)

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.