Konkurss par "Latvijas Gada auto" titulu finišējis. Īpašu pārsteigumu rezultātu tabulā nav.
Uzvarēja vidējas cenas un izmēru krosoveri – turklāt abi 70 punktus ieguvušie modeļi ir līderi arī šī gada Latvijas auto tirgus reitingos. Šķiet loģiski un pareizi. Bet – domstarpību viļņi dažādās gan pasākumā iesaistīto, gan no malas vērojušo sarunās tomēr veļas. Turpinājumā daži žūrijas biedru komentāri par uzvarētājiem.
"Škoda Kodiaq" – jauna latiņa
"Škoda" lielākais krosovers "Kodiaq" jaunajā paaudzē saglabājis visu, par ko tas iemantojis pircēju simpātijas – plašs un ietilpīgs salons apvienojumā ar taupīgiem un gana dinamiskiem dzinējiem, kā arī visnotaļ labām gaitas īpašībām," uzskata Guntars Pulss. Viņaprāt, tas ir ideāls auto tuvākiem un tālākiem ceļojumiem visai ģimenei.
Arī Toms Timoško uzsver, ka "Škoda" ir izaugusi gan no savas "pelēkās" reputācijas, gan mūsu iedomātās cenu kategorijas. Tagad čehu zīmols pircējiem piedāvā pavisam cita līmeņa automašīnas, kas nav salīdzināmas ar tām, kas bija pieejamas pirms 10 vai 20 gadiem. Tas redzams arī cenu lapās. Tiesa, lai arī vizuālais iespaids ir labs, ne visās zonās interjera apdares montāžas kvalitāte tiek līdzi augsti uzstādītajai latiņai.
"Kodiaq" ir ļoti praktisks un ietilpīgs SUV, kas izdabās daudzu ģimeņu vēlmēm.
Gluži kā labākajās "premium" tradīcijās, arī šeit papildaprīkojums ātri vien sadārdzinās auto cenu, tāpēc šīm izvēlēm jāpieiet rūpīgi – tad gala maksājums nebūs nemaz tik liels.
"Volkswagen Tiguan" – pārdomāts dizains
Sandis Metuzāls cildina jaunā modeļa dizainu: "Skatoties no sāniem, jaunais "Tiguan" liekas tāds kā pufīgāks par priekšteci, mainījusies arī radiatora reste un priekšpuses apdare. Savu lomu te spēlē arī lielie un tumšie riteņu diski. Arī aizmugure tagad ir stilīgāka, pateicoties sarkano diožu virknei pāri visam bagāžniekam." Viņam simpātisks liekas "Volkswagen" jaunajos modeļos izmantotais dizaina risinājums ar izgaismotajiem paneļiem durvīs un priekšējā panelī pasažiera pusē: "Tas tumsā rada intīmu un mājīgu noskaņu, kas turklāt ilgākā laika posmā nesāk krist uz nerviem. Tas ir būtiski, jo reizēm autoražotāji ar šīm gaismas spēlēm mēdz pārlieku aizrauties, radot pretēju efektu – tās pēc kāda laika gribas vienkārši izslēgt. Te šāda vēlme nerodas.
Bez liekiem pārspīlējumiem ir arī instrumentu panelis – viss vienkārši, pārskatāmi un saprotami."
Auto pazinējs vērtē, ka "Volkswagen" ļaudis ir padomājuši par vairākām sīkām, taču praktiskām lietām: "Piemēram, pie griestiem ir nodalījums saulesbrillēm, bet priekšā zem viduskonsoles atsevišķs un ērts nodalījums telefonu uzlādei: ieliec telefonu tam paredzētajā ligzdiņā un aizver vāciņu, kas vienlaikus ir augšējā nodalījuma pamats. Telefons stabili tiek nofiksēts, nekratās un neslidinās."
Savukārt, vērtējot braukšanu, Metuzāls uzskata – šis nav tas auto, pie kura stūres izdosies izbaudīt vētrainas emocijas. "Te nebūs satriecoša paātrinājuma vai nervus kutinošas motora rēkoņas. "Tiguan" ir automobilis, kas domāts vienkāršai un drošai braukšanai no viena punkta uz otru," saka eksperts, gan piebilzdams, ka par gaudenu to noteikti nevar saukt, jo "1,5 litru benzīna motors komplektā ar "mild hybrid" elektromotoru vajadzības gadījumā noorganizē diezgan pieklājīgu paātrinājumu".
"Toyota Camry" – vizuāli efektīvs un dinamisks
"Šī konkursa pārsteigums," vērtē Jānis Vanks. "Līdz šim nebija sanācis braukt ar "Toyota Camry" un jāsaka, ka šis auto sajūtās un braukšanā šķiet dārgāks, nekā tas patiesībā ir, un tas mūsdienās nav bieži sastopams fakts. Piekare šim modelim ir vienkārši lieliski noskaņota. To gan pēdējā laikā var teikt gandrīz par visiem "Toyota" modeļiem. Aprīkojums un montāžas kvalitāte lieliska."
Arī Jānis Bite uzskata, ka jaunā "Toyota Camry" iegādi ir vērts apsvērt, lai arī D segmenta sedans nav nemaz tā populārākā izvēle Latvijas braucējiem: "Vizuāli efektīvs un dinamisks skats no priekšas, kas noteikti ir arī gana aerodinamisks, tikpat elegants un izturēts skats no aizmugures – tas viss liek apkārtējiem atskatīties. Jau gadu desmitiem attīstītais un uzticamais hibrīddzinējs ar gana lielu darba tilpumu 2,5 litru apjomā vairs nav bieds korporatīvajam segmentam, jo uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis vairs netiek rēķināts no litriem, bet no kilovatiem. Saprotamas un maigas piekares reakcijas uz ceļa nelīdzenumiem neļaus piegurt, arī garus gabalus braucot. Joslas asistents ir nemanāms, bet klātesošs – netraucē baudīt ceļu serpentīnus. Divas atpakaļskata kameras ar mazgātāju padara manevrēšanu atpakaļgaitā drošāku – sevišķi mūsu klimatiskajos apstākļos ar daudzajiem grants ceļiem Latvijas teritorijā."
Par ko žūrijai bija domstarpības?
Tāds rāms un loģisks savas rīcības pamatojums skan žūrijas biedru komentāros. Bet jautājumi virmo. Kāpēc par mata tiesu uzvar lielākais un (mazliet) dārgākais? Kāpēc?! Kā var būt, ka vienāda punktu summa ir gan cenā, gan praktiskajās īpašībās tik krasi atšķirīgajiem "Duster" un "Camry"? Par to lūdzu viedokli diviem žūrijas vecbiedriem. Aivars Zavadskis uzskata, ka balsojuma rezultāti nav īsti objektīvi:
"Viens "eksperts" nedrīkstētu vairākām mašīnām piešķirt vienādu punktu skaitu, soģi nav objektīvi izvērtējuši pretendentus. Vairāki žūrijas biedri nav vērtējuši visus pretendentus, bet punkti saskaitīti.
Vērtējuma rezultāts, piešķirot pirmo prīzi ar 70 punktiem, nevis mazākajam un lētākajam "Volkswagen Tiguan", bet "Škoda Kodiaq" ir strīdīgs. Vairāk izskatās pēc pašpietiekamas bērnu spēlītes, nevis nopietna pasākuma. Arī vērtējuma sistēma kopumā ir greiza un vairāk atbilst daiļslidošanas sacensībām. Ja atsevišķi "tiesneši" nepiedalās konkrētu auto vērtējumā, tad sacensības ir jāpārveido un nākamajās "Gada auto" spēlēs jāorganizē kompetentāku vērtētāju brigāde."
Arī Agris Staņēvičs noskaņots kritiski: "Vai nu žūrija par mazu, vai arī reklāmas un mārketinga džungļos laipojošas autopreses tajā par daudz. Un par maz īstu autoprofiņu. Skatoties punktus, šķiet, ka profiņi vērtējuši no racionālā un praktiskā viedokļa, žurnālisti – no emocionālā. Nenoliedzot "Škodas" kvalitāti, dizainu un inovācijas, šķiet firmas dominance "Gada auto" ir ieilgusi. Kopumā jāteic, ka mani pārsteidza piecmetrīga limuzīna "Camry" augstais vērtējums. Nu saprotams, ka ķīnietim "topā" vismaz pagaidām nav vietas, atbilstoši latvieša mentalitātei, bet biju tomēr cerējis finālā ieraudzīt kādu nelielu un vidusslāņa latvietim pieejamāku auto, piemēram, "Citroen" vai "Peugeot"."
Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, X, Bluesky, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.
Pieraksties LASI.LV redaktora vēstkopai šeit.
Pieraksties un reizi nedēļā saņem padziļinātu LASI.LV galvenā redaktora aktuālo ziņu, kompetentu viedokļu un interesantāko interviju apkopojumu.