Otrdien, 3. oktobrī, sāksies ikgadējā "Zaļās karotītes" un "Bordo karotītes" kampaņa kvalitatīvu vietējo pārtikas produktu patēriņa veicināšanai, informēja Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) pārstāvji.

Reklāma

LPUF padomes priekšsēdētāja Ināra Šure norāda, ka šogad par "Zaļās karotītes" un "Bordo karotītes" kvalitātes zīmju nozīmi organizatori vēlas informēt ne tikai patērētājus, bet arī pārtikas ražotājus, tādējādi mudinot viņus pieteikties Pārtikas un veterinārajā dienestā (PVD) un veikt sertifikāciju.

Karotītes vēstneši šogad būs maizes ceptuves "Lāči" saimnieks Normunds Skauģis, AS "Dobeles dzirnavnieks" valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils, zemnieku saimniecības "Zūmaņi" īpašniece Digna Skrodere un SIA "Kronis" vadītājs Aivars Svarenieks.

Šure uzsver, ka vietējo produktu pirkšana ir ne tikai patriotiska, bet arī labāka klimatam, jo tiek izvelēti produkti ar īsākām pārtikas ķēdēm.

Savukārt Skauģis norāda, ka, izmantojot "Zaļo karotīti", ražotāji apliecina produktu ražošanu saskaņā ar paaugstinātām kvalitātes prasībām. 

Turklāt sertificēti produkti dod uzņēmumiem priekšrocības startēt valsts un pašvaldību iepirkumos.

Patlaban "Zaļā karotīte" ir piešķirta 134 uzņēmumu 593 produktiem, bet "Bordo karotīte" - 52 uzņēmumu 279 produktiem.

"Zaļā karotīte" tiek piešķirta produktiem, kuri tiek ražoti Latvijā no vietējām izejvielām un atbilst paaugstinātām kvalitātes prasībām. 

Savukārt "Bordo karotīti" piešķir produktiem, kuru pilns ražošanas cikls tiek veikts Latvijā, produkts atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām, bet ražošanai nepieciešamās izejvielas var nebūt vietējās.

Kampaņu organizē Zemkopības ministrija un LPUF sadarbībā ar pārtikas veikalu tīkliem "Rimi" un "Maxima".

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.