VAS "Latvijas dzelzceļš" ("LDz") uzstādīs kopumā 49 pagaidu platformas, kuras paredzētas izmantošanai līdz brīdim, kad tiks pabeigtas jaunās, pastāvīgi lietojamās pasažieru platformas. Būvniecība notiek pa posmiem, un pēc katras jaunās platformas nodošanas ekspluatācijā pasažieru apmaiņa notiks jau pie pastāvīgās platformas. Modernizēto platformu būvniecība visās stacijās un pieturas punktos tiks pabeigta līdz 2023. gada beigām.

Reklāma

Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka pagaidu platformas ir drošas lietošanai un tās ir paredzētas intensīvai cilvēku plūsmai un slodzei – platformas ir novērtējusi un pieņēmusi ekspluatācijā Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija. Kā norāda "LDz", pagaidu platformas ir izbūvētas no koka konstrukcijām vai metāla sastatņu konstrukcijām. Būvniekiem visā pagaidu platformu ekspluatācijas laikā ir jāseko līdzi to kvalitātei un nepieciešamības gadījumā jānovērš bojājumi, piemēram, nomainot nolietojušos materiālu pret jaunu.

"LDz" informē, ka pagaidu platformas jau ir uzstādītas vai tās plānots uzstādīt Jelgavas virziena pieturās Turība, Tīraine, Jaunolaine, Dalbe un Ozolnieki; Skultes virziena – Zemitāni, Ziemeļblāzma, Vecdaugava, Kalngale, Garciems, Garupe, Gauja, Pabaži, Ķīšupe un Zvejniekciems. Tāpat platformas plānotas Tukuma virziena pieturās Jaundubulti, Ķemeri, Smārde, Tukums 1 un Tukums 2, kā arī Krustpils virzienā – Šķirotava, Gaisma, Dole, Ikšķile, Jaunogre, Ogre, Pārogre, Ciemupe, Ķegums, Lielvārde un Skrīveri.

Projekta ietvaros tiek izbūvētas arī četras jaunas pieturvietas – divas Bolderājas virzienā, kā arī pieturas punkti pie Dauderiem un pie "Alfas".

Kā uzsver uzņēmumā, jaunās pasažieru platformas būs ērtas un pievilcīgas, piemērotas ikviena vajadzībām, tostarp tās varēs ērti izmantot cilvēki ar kustību traucējumiem vai vecāki ar bērnu ratiņiem. Tāpat jaunās platformas būs aprīkotas ar ērtām un funkcionālām nojumēm, soliņiem, apgaismes un apziņošanas sistēmām un visu nepieciešamo ērtai un patīkamai dzelzceļa satiksmes izmantošanai.