Tuvojoties Lāčplēša ielas pārbūves noslēgumam, uz Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku laiku, sākot ar 29. jūniju, dzelzceļa pārvada zonā tiks atjaunota pilnvērtīga četru joslu satiksme. Līdz ar nozīmīgo ielas austrumu puses braucamās daļas pārbūves darbu beigām satiksmei tiks atvērts arī Kalupes ielas savienojums ar Lāčplēša ielu. Gājēju plūsma un velosatiksme šajā zonā arī turpmāk tiks organizēta tikai dzelzceļa pārvada rietumu pusē.

Reklāma

Lāčplēša ielas pārbūves darbi norit atbilstoši plānotajam būvniecības darbu grafikam, lai varētu atjaunot pilnvērtīgu satiksmi līdz Dziesmu un deju svētku sākumam un ņemot vērā to, ka vairākās galvaspilsētas centra ielās vienlaikus ieviesti satiksmes ierobežojumi.

No 29. jūnija līdz noslēdzošo asfalta virskārtas uzklāšanas darbu uzsākšanai gājēji Lāčplēša ielu šajā zonā varēs šķērsot gan pa pagaidu pāreju pie Kalupes ielas, gan izmantojot gājēju pāreju pie Rūsiņa ielas. Rail Baltica projekta īstenošanas rezultātā pie Lāčplēša un Kalupes ielas savienojuma gājējiem būs pieejama jauna ar luksoforu regulēta gājēju pāreja. Luksofora ierīkošana plānota nedēļā pēc Dziesmu un deju svētkiem.

Pēc svētkiem, 10. jūlija nedēļā, Lāčplēša ielas pārvada zonā vēl tiks veikti noslēdzošie asfalta nodiluma jeb virskārtas darbi. To laikā satiksmi Lāčplēša ielā plānots pilnībā slēgt attiecīgās nedēļas brīvdienās – 15. un 16. jūlijā. Šajā laikā plānots pabeigt arī rietumu pusē esošās ietves un veloceļa izbūves darbus, bet Lāčplēša ielas horizontālos marķējumus plānots uzklāt pēc tehnoloģiskā procesā paredzētā laikā – aptuveni 3 nedēļas pēc nodilumkārtas uzklāšanas. Šos darbus veiks naktī, pilnībā slēdzot satiksmi šajā Lāčplēša ielas posmā. 

Rail Baltica Lāčplēša ielas pārvada zonas labiekārtošanas darbi, t.sk. zālāja, krūmu stādīšana, celiņa no Lāčplēša ielas uz Centrālās stacijas pusi un brauktuvi norobežojošo elementu izbūve, tiks īstenoti 2024. gadā.

Rail Baltica trases izbūves rezultātā Lāčplēša ielas teritorijā Rīgas iedzīvotāji un viesiem kļūst pieejams funkcionāli uzlabots Lāčplēša ielas posms, izveidojot divas pilnvērtīgas auto joslas katrā virzienā.  Velosipēdisti varēs izmantot mūsdienīgu, platu divvirzienu velo ceļu, savukārt gājēju plūsma tiks organizēta drošā, maģistrālai ielai atbilstošā veidā, tostarp, izveidojot drošu ar luksoforu regulētu gājēju pāreju. No Lāčplēša ielas līdz pat Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai nākotnē cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilā josla.