"Bugatti", "Ferrari", "Maserati"? "Audi e-tron"? Nekā nebija. Šajā jocīgajā, bet diemžēl modernajā sacensībā, šķiet, pašlaik vinnē kāda slavena veterāna atdarinājums – gan bagātīgi pilnveidots.

"Land Rover Classic" ir prezentējis pirmo savam vēsturiskajam mantojumam veltīto īpašā izlaiduma "Defender" – "Classic Defender Works V8 Islay Edition". Ar šo modeli tiek godināts "Rover Car Company" rīkotājdirektors un viens no "Land Rover" firmas dibinātājiem Spensers Vilkss un Ailejas sala Skotijā, kur pirms daudziem gadiem tika ielikti pamati "Defender" leģendai un radies kompānijas nosaukums.

Tieši Vilksa Laganas īpašumā Ailejā 1947. gadā tika testēti pirmie robustā "Series I" apvidus auto prototipi. Bet "Land Rover" nosaukums radās, kad vietējais mežsargs Īens Dankans Vilksam pajautāja: "Are you driving a land rover?" ("Vai jūs braucat ar apvidus roveru?").

Jaunais "Islay Edition" tehniski ir identisks "Classic Defender Works V8", arī tas ir aprīkots ar 405 ZS pieclitru V8 benzīna dzinēju un astoņpakāpju ZF automātisko transmisiju. "Islay Edition", tāpat kā "Works V8", 100 km/h var sasniegt 5,6 sekundēs, un tā maksimālais ātrums ir 171 km/h. Par īpašā izlaiduma automašīnu bāzi kalpo 2012.–2016. gada "Defender". Tas gan vispusīgi atjaunots, modernizēts un izgājis pilnu inženiertehnisko uzlabojumu ciklu. Uzstādīti uzlabotie "Defender" balstiekārtas mezgli, jaunas atsperes un amortizatori, "Handling Upgrade Kit" komponenti, kuru vidū ir "Works V8" bremžu diski, skavas un uzlikas, kas būtiski paaugstina bremzēšanas spēku.

Pols Barits, "Land Rover Classic" direktors: "2023. gadā mēs svinam "Land Rover" 75. gadskārtu, un "Works V8 Islay Edition" ir teicams veids, kā nosvinēt nozīmīgo jubileju."

Jubilejas "Defender".

"Works V8 Islay Edition" virsbūvei izvēlēts "Heritage Grey" tonis, kas asociējas ar Vilksa gaiši pelēko "Defender". Tāpat tam ir kontrastējošas krāsas jumts un augstas izturības tērauda diski kaļķakmens krāsā. Unikāla atpazīšanas zīme sānos ir plāksnīte ar uzrakstu "GXC 639C" – Vilksa "Defender Series IIa" reģistrācijas numuru, kas atgādina par šīs tematiskās versijas izcelsmi.

"Premium" sēdekļu, durvju, griestu un priekšējā paneļa apdarē izmantota īpaši augstvērtīga melni brūna Vindzoras āda. Viduskonsolē un ap klasisko informācijas un izklaides sistēmu, kurā ir tādas modernas funkcijas kā satelītnavigācija, DAB radio un "Bluetooth", virsmas ir virsbūves krāsā. Tā paša "Heritage Grey" toņa dekoratīvie elementi redzami arī pie ātrumpārslēga, kam ir pistoles roktura forma, bet līdzās pārslēgam piestiprināta plāksnīte ar stāstu par "Land Rover" nosaukuma rašanos.

Papildus tam uz stūresrata un sēdekļu galvas balstiem ir reljefi vēsturiskā "Land Rover" logotipi, bet uz grīdas ir mīksti paklājiņi, kas klasiskajam "Defender" gan nav raksturīgi, taču šajā gadījumā piešķir mašīnai greznības sajūtu.

Arī sīklietu kastīte zem priekšējā rokbalsta atgādina par šī auto izcelsmi, jo tajā ir izņemama Amerikas valrieksta lādīte ar slavenās "Kilchoman" viskija darītavas ozolkoka mucas fragmentu. 

Ozolkoks izmantots arī kravas nodalījuma grīdā. Glīti nostrādātais un izturīgais grīdas elements atbilst tiem pašiem kvalitātes un inženierijas standartiem, ar kādiem tiek izgatavoti jaunākie "Range Rover". Koka šķiedru motīvs redzams arī mašīnas pulksteņa ciparnīcā.

Un nu atbilde uz virsrakstā likto jautājumu – cik tas maksā? "Land Rover Defender Works V8 Islay Edition" aptuvenā cena ir 262 000 eiro par modeli "90" ar īso garenbāzi, bet auto ar "110" virsbūvi maksā 279 000 eiro. Ņemam? Diemžēl nesanāks – izgatavoti tikai 30 jubilāri, visi jau nopirkti…