Lai arī veikalu tīkls "Lidl" atzīst, ka ir atvērts sadarbībai ar vietējiem ražotājiem, ne visiem ir pa spēkam izpildīt starptautiskā tirgotāja prasības. "Lidl Latvija" valdes loceklis Aleksandru Mags, atbildot uz "Latvijas Biznesa" jautājumu, cik viegli vai grūti vietējam ražotājam iekļūt "Lidl" veikalos, uzsver vairākus aspektus.
Lai gan "Lidl" daudzus produktus vienoti piedāvājot visā starptautiskajā tīklā, preču klāsts vienmēr tiekot pielāgots katras valsts vietējo klientu vēlmēm. Tā kā lielākā daļa Latvijas izcelsmes produktu "Lidl" veikalos tiek pārdoti ar privāto zīmolu nosaukumiem, klienti bieži vien pat nepamanot, ka ir iegādājušies vietējo preci. A. Mags atgādina, ka visiem dzīvnieku izcelsmes produktiem uz etiķetes vienmēr ir norādīta izcelsmes valsts. Arī dārzeņu un augļu plauktos esošajiem produktiem ir norādīta izcelsmes valsts. Runājot par vietējiem dārzeņiem un augļiem, jāņem vērā to sezonalitāte, tāpēc jaunās ražas sākumā veikalu plauktos būšot vairāk svaigo produktu.
Stingras prasības
""Lidl" ir virkne nediskutējamu kvalitātes prasību, ar kurām būs jārēķinās tiem, kas vēlas ar mums sadarboties. Protams, visai produkcijai ir jāatbilst augstiem kvalitātes kritērijiem, jo mēs jūtamies atbildīgi par to, ko pārdodam saviem klientiem. Ražotājam ir jāspēj nodrošināt, lai produkcija tiktu ražota kontrolētā veidā, tiktu nodrošināta preces izsekojamība un pienācīgs visu uzņēmumā vai fermā strādājošo cilvēku komforta un darba drošības līmenis," uzsver Mags. Ražotājam jābūt GLOBAL G.A.P sertifikātam, tāpat piegādātājiem tiek lūgts izpildīt IFS ("International Featured Standards") un BRC ("British Retail Consortum") standartu prasības. Nepieciešamības gadījumā piegādātājiem tiek dots laiks, lai tos iegūtu. Pirms sadarbības uzsākšanas kompānija vienmēr veicot īpašu auditu, lai pārbaudītu katru ražotni. Šim nolūkam tiek izmantoti revidenti no starptautiski atzītiem testēšanas uzņēmumiem, kam ir ilga profesionālā pieredze attiecīgajā produktu grupā.