Šonedēļ zaļās pārejas entuziasti autojomā ASV saņēma aukstu dušu – šīs valsts autodīleru grupa, kas pazīstama ar nosaukumu "EV Voice of the Customer", proti, patērētāja balss, ar oficiālu vēstuli brīdināja ASV prezidenta Džo Baidena administrāciju, ka vairums ASV automašīnu pircēju nav ieinteresēti elektrisko automašīnu pirkumos neatkarīgi no tā, vai tiek piedāvātas dažādas subsīdijas un atvieglojumi vai netiek.
Tādēļ 3700 autodīlerus pārstāvošā "EV Voice of the Customer" aicināja prezidenta administrāciju koriģēt dažādus plānus un likumus, lai pielāgotu tos reālajai situācijai. Un konkrēti, runa ir par regulējumu, kas nosaka, ka 2032. gadā divām trešdaļām no visām pārdotajām automašīnām ASV būtu jābūt elektriskajām. Patērētāji to nevēlas – saka autodīleru pārstāvji un sūdzas, ka šādu auto piegādes piepilda viņu noliktavas, jo to piegādes būtiski pārsniedz pieprasījumu, teikts vēstulē. "Realitāte ir tāda, ka pieprasījums pēc elektriskajām automašīnām netiek līdzi piedāvājumam, kuru veicina pašreizējā likumdošana. Elektriskās automašīnas arvien vairāk uzkrājas mūsu noliktavās," teikts vēstulē.
Cenas un infrastruktūra
Saskaņā ar autodīleru teikto ASV pircēju nevēlēšanās pirkt elektroauto saistīta ar to joprojām augstajām cenām, kuras salīdzinājumā ar tradicionālajiem iekšdedzes dzinēja auto ir augstas pat tad, ja tiek saņemtas subsīdijas. Otrs būtisks elektroauto izplatību bremzējošs faktors ir tas, ka daudziem auto īpašniekiem nav savas garāžas, kurā varētu uzstādīt uzlādes iekārtu, bet publiskā uzlādes infrastruktūra joprojām ir nepietiekama, elektrotīkla spriegums daudzviet nepietiekami stabils uzlādes vajadzībām, turklāt daudzus patērētājus uztrauc arī dabai kaitīgā kritiski svarīgo minerālu ieguve, kas ļoti svarīga elektrisko automašīnu ražošanā. Vēl trešais elektroauto nepopularitātes iemesls, kuru nosauc, ir modeļu izvēles nepietiekamība.